Saturday, May 8, 2010

:: selamat tinggal semua ::

akhirnya..
kini ak tiba di LCCT.. selamat tinggal serawak selamat tinggal kAmpus tercinta.. dan selamat tinggal bilikku tersayang.. yang menjadi sumber aspirasiku selama ini dan kepada terbentuk nyer blog nie.. I221 kampus sri rajang... merupakan sumber luahan hatiku yang menyebabkan terbentuknya '' Voice of the Ro_0m"...  sumber luahan hatiku setelah berpenat lelah melalui kehidupan harian ku sebagai seorang student dan perantau di negeri orang.. dengan kerenah manusia dan sebagainya..

Saturday, May 1, 2010

:: selamat tinggal bumi kenyalang II ::

tak kurang daripada seminggu..
aku akan tinggalkan tempat nie.. tinggalkan kenangan dan memori bersama kawan-kawan dan semuanya di sini..
barang-barang ak pun dah siap ak kemaskan, packing dan dah pos hampir kesemua barang.. sekarang yang tinggal pada ak hanyalah barang-barang penting dan kegunaan harian jew..

dalam masa seminggu yang ada d sini.. kalau boleh memang ak nak habiskan dengan meletakkan kenangan-kenangan yang indah d snie.. cz kekadang memang sayang sangat nak tinggalkan tempet nie.. sebabnya banyak perkara ak belajar disini.. bukan ilmu hidup jew tapi macam2..

selama 3 tahun disini la pelbagai pengalaman yang ak x pernah rasa, ak rasa.. bagai mana merasakan keadaan yang tidak diinginkan di depan mata.. pun ada berlaku... smua agak mengerunkan.. tapi biarlak ia menjadi rahsia bagi ak dan mereka yang terlibat..

namun begitu keceriaan bersama x pernah terbatas.. pelbagai pengalaman indah tetap tercipta disini.. antaranya trip amali yang menyatukan kami.. dan juga pelbagai program laen...

kami sering dibawa melawat ke beberapa taman negara di sarawak.. biasalah nama pun budak hutan .. banyak kerja kami boleh buat d sana.. antaranya amali kami.. yang melibatkan subjek botani, kawasan terlindung, ekologi hutan, hidupan liar dan sebagainya...

setakat nie.. Taman Negara yang pernah ak lawati adalah... taman negara similajau, taman negara lambir, taman negara gunung gading (kat cnie kami dapat tengok bunga refflesia yang sedang berkembang) dan  taman negara mulu... smuanya ada kenangan-kenangan yang tersendiri suka duka dan segalanya...

 Semuanya tinggal kenangan kini..  da~ mulu, similajau, lambir, miri, dan SARAWAK...