Tuesday, August 31, 2010

:: monolog diri::

ntah la... banyak sangat perangai dan kerenah aku...
sehinggakan kekadang ak sendiri pun x faham dengan perangai ak nie...
dan kekadang ak terfikir.. sapa jew la mampu bertahan dengan perangai ak yang macam nie..
banyak sangat masalah nyer.. nak ikut kehendak sendiri nak orang ikut kehendak diri..tapi kehendak orang langsung x nak ikut.. kalau ikut pun sesetengah perkara jew.. yang ak rasa ak nak ikut..

susahkan ... lagi pelik apabila diri sendiri yang mempersoalkan perkara tersebut..kenapa jadi cam nie,..senangkan benda tue diri sendiri yang mampu mengubahnya..????

bukan x yakin.. tapi x pasti... dan sangat takut...
biar diri nie tegas sikit dalam hati sendiri.. tegas.. dan orang nampak menyampah..tapi hati sendiri x sakit.. biar mata jew sakit.. tengok perangai orang yang menyampah kat kiter..
tapi tue bukan nama nyer ego kew???menyakitkan orang untuk kemenangan diri sendiri???
lumrah hidup manusia ..kekadang kita disakiti dan mungkin ada hari orang sakitkan kita..better kita sakitkan oarng dahulu sebelum orang sakitkan diri kiter..

cam mana klu kau berada pada tempat orang tue..disakiti..????
kesakitan yang ak bagi x de la teruk sangat kan...berbanding apa yang orang bagi kat ak,..ap diorg rasa sakit hati diorg jew kew...rasa sakit hati ak diorg x ingat..ak buat pun jz orang yang ak rasa patut ak buat..tapi orang yang ak baru kenal x patut kena dan ak mampu bersabar.. ak sabar..tapi dier kena ingat gak.. sabar manusia ad tahap nyer..klu ak masih mampu bersenyum kira still ok...tapi ingat manusia yang tersenyum tak bermaksud ceria...kekadang ad maksud yang tersirat di sebaliknya..sebabnya..............


-AKU HANYA MANUSIA BIASA-
yang juga ada hati dan perasaan  sama seperti manusia laen.....