:: akU daN ciNtku::

cinta... hurmmm.. terlalu besar cintaku ini....
aku sebenarnya begitu berminat untuk menjadi penyelidik atau saintis...
bukan lagi sebagai cita-cita... tetapi aku begitu mencintai kerjaya tersebut...
memang itulah harapan aku sebelum ini... dan sehingga kini aku masih mengejarinya...
walaupun kini aku berada di universiti...

sememangnya dari kecil aku meminati subjek sains...
sehingga kini aku berada dalam bidang perhutanan kerana ingin menjejaknya...
mampukah aku memilikinya...

sekarang aku berada di dalam bidang perhutanan...
aku mempelajari ciri-ciri pokok, sifat pokok, habitat pokok...
bukan itu saja..
aku turut didedahkan penyakit pokok serangga perosak menyebabkan kerosakan dan pelbagai agi mengenai tumbuhan...
aku terlalu berminat untuk mendalaminya dengan lebih lanjut...

sekarang aku didedahkan..
tapi suatu hari nnt aku berharap aku dapat mengunakan pendedahan yang diberi...
aku dapat mencari segala ubat-ubatan daripada pokok yang aku pelajari...
aku juga mampu mengetahui punca kerosakan tumbuhan supaya aku mampu mencegahnya dari rosak..

INSYAALLAH... mudah mudahan cita-citaku untuk memperolehinya tercapai...

mungkin bagi sesetengah insan ...
cita-citaku begitu memboringkan...
kurang perkembangan dan begitu menjengkalkan...
tetapi aku tak kisah dengan pendangan itu...
sebabnya aku mampu menjadikan is sebahagian dari hidupku...
kerana minatku.. aku ingin memberi sumbangan yang bernilai untuk bumi ini sendiri..
walaupun aku tidak mempunyai kebebasan disamping orang lain...

dan aku berharap aku dapat membuktikan pada insan tersebut
aku dapat melakukanya...
dan bukan seperti apa yang dijengkalkan...
insya-allah ..
AKu TETAP DENGAN MINATKU DAN CINTAKU...





Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...