aku...aku.. dan aku....

bagi aku....
aku manusia yang memang aku sendiri susah nak faham..
entah...
entah apa yang tak kena mengenai diri aku..
..
kadang2 aku suka berkawan...
dan kadang2 aku suka berada bersendirian...

pelikkan.... memang pelik..
dan sometime aku rasa terlalu rimas kalau berkawan...

kenapa yerk????
hurmmmm..... mungkin sebab aku tidak suka apabila terlalu didesak kot...
dan mungkin aku tidak suka orang sikap diorg juga yang membuatkan aku terasa dalam senyap...

sekarang aku rasa lebih selesa bersendirian...

sebabnya aku x suka bersedihan memikirkan sikap diorg terhadap aku...
walaupun aku tidak pernah menuturkannya...

tapi aku mempunyai perasaan untuk merasainya...

kadang2 aku terfikir...
pernahkah mereka terfikir akan apa yang mereka lakukan....

adakah mereka menyedari setiap tidak tanduk mereka membuatkan hati org lain terl
uka...
aku tak pernah menginginkan perkataan MAAF dari mulut mereka...
kerana perkataan itu bagiku cukup mudah untuk dituturkan..

MAAF...
bagiku MAAF untuk kali kedua bukan lagi maaf yang dipinta....
tapi sekadar kekesalan yang seketika....

yang mana perkataan ini akan diulangi lagi....

aku tidak mahu itu semua....

aku mampu untuk memaafi...

tapi bukan untuk kali keduanya...
b
agiku walaupun sepedih mana hati kita, bukan satu ayat tajam yang perlu
disemburkan.. kemudian maaf yang dipinta...
sungguh mudah MAAF bagimu...
tapi bukan untuk hatiku...


mengapa insan lain mampu kita jaga....
lemah tutur kata, lembut lidah memutarkannya...
tapi bagi sesetengah insan hatinya dibiarkan bagi batu yang tak bernilai...
yang hanya disepak dan dipijak ditepi jalan...

walaupun menyedari hakikatnya mampu melukai...

sungguh indahkan bersahabat....
sekiranya ini yang diperlakukan...

aku sebagai makhluk Allah yang lemah...
.
hanya mampu bersabar dengan setiap kejadian yang berlaku....
sesungguhnya ada hikmah disebalik kejadian... i
ni menjadikan aku lebih menyayangi kelua
rga dari segala...
sekiranya beginilah
adat hidup kita sebagai
KAWAN.....



Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...