-c0retaN buAt sahAbat-

sahabat...
andai selama persahabat kita disini
telah menguris hatimu
dalam setiap langkah yang aku ambil
maafku pohonkan disini.....

hatiku setiasa meratapi setiap tindakkanku terhadapmu
menyesal, sedih, geram, marah segalanya sudah sebati
apabila daku bersama kalian...
namun kekesalan akhirnya menguasai diri....

bukan maksudku untuk melukakan
atau menguris perasaan
namun aku hanya berharap
kalian mampu memahami keadaanku...

sesungguhnya aku sentiasa berfikir...
mampukah aku menjadi rakan yang baik untuk kalian
sedangkan kekadang diriku sendiri tidak mampu menahan keluhan hati
keluhan sikapku sendiri...
dan sikap kalian sendiri terhadap diriku...

bohong kalau aku katakan...
bahawa selama persahabat kita disini
tidak menimbul kedukaan dihatiku
namun ku pendamkan semua itu
untuk menjaga nilai persahabatan kita....

aku tahu... semua sudah melakukan yang terbaik dlam persahabatan ini
namun tidak juga mampu memenuhi kehendak masing-masing...
sebabnya manusia ada hati dan perasaan sendiri...
tapi bagiku cukup la sekadar cuba memahami
ia sudah mampu merawat kedukaan dihati..

sesungguhnya cuba kita fahami....
sekiranya sikap dan tindakkan yang kita lakukan itu...
menyentuh perasaan orang lain
bagaimana pula kalau keadaan tersebut terjadi pada kita...
dengan kata2 yg sama dan tindakkan yang sama kita lontarkan ...
mampu melukai hati kitakan?? begitu juga orang lain...
jadi lihatlah diri kita sebaiknya dahulu....

bukan maksudku untuk melontarkannya...
tapi untuk kesedaran kita bersama...
sesungguhnya aku sedar
aku bukanlah insan yang sempurna..walaupun sering mencari kesempurnaan dalam hidupku...
tetapi ini hanyalah untuk kita nilaikan bersama...
maaf skiranya setiap kataku menguris lagi perasaan hati kalian...
maaf ku pohon sekali lagi....

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...