persoalan hati...

aku sering mempersoalan bersendirian...
wujudkan manusia yang jujur dalam persahabat ini...
tanpa memandangkan pengharapan pada erti sebuah persahabatan...
yang mampu memberikan kesenangan padanya dikemudian hari...

adakah manusia yang sejujurnya bersahabat...
tanpa melukai sebuah persahabat...
tanpa menghilangkan diri tanpa khabar berita...
wujudkah ia....

sebuah persahabat yang hadir tanpa perlu diundang...
bukan sekadar menghilangkan kesunyian atau kesulitan...
tapi mampu menjadi teman yang setia...
membantu tanpa diminta...
hadir tanpa dijemput..
sudi menemani dikala sedih gembira ataupun duka..
tanpa ada rungutan atau ungkitan..
wujudkan sebiah persahabat tersebut...

kerna aku sering memerhatikan persahabatan yang berlaku...
belum wujud apa yang aku inginkan...
keiklasan dari hati sukar untuk aku perolehi...
adakah sebab aku sendiri tidak iklas dalam persahabat ini...
mungkinkah disebabkan ini...
bagaimanakah harus aku lalui...

kalau benar ini adalah ujian dalam persahabat...
Ya TUHAN...
berikanlah aku kekuatan dalam mengharungi hidup sebagai seorang sahabat....
kuatkanlah hatiku menempuhnya...
sesungguhnya aku percaya pada setiap ujianmu ada maksud tersiratnya....

Comments

  1. Hi! I could have sworn I've been to this website before but after reading
    through some of the post I realized it's new to
    me. Anyways, I'm definitely happy I found it and I'll
    be bookmarking and checking back often!

    ReplyDelete
  2. This is my first time go too see at here and i am genuinely pleassant to
    read all at alone place.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...