::beringat::

ak x pasti kenapa tetiba ak terasa nak sentuh isu nie... mungkin sebab ak rasa kita x tau cam mana nasib kita akan datang.. yang mungkin baik dan mungkin juga tidak .. jadi ak nak kita sama-sama beringat tentang diri kita.. dan jagalah sebaik mungkin.. agar tidak berlaku ap yang kita tidak ingini...

korang pernah terfikir x.. tentang diri korang.. dalam kehidupan cergas korang seharian.. bergembira dan bergelak tawa dengan kawan-kawan.. tetiba korang jatuh sakit secara tiba-tiba.. dan bila dapat rawatan lanjut doktor mengesahkan bahawa korang mengalami penyakit dot..dot..dot.. dot.. pada tahap awal...  (mungkin mampu disembuhkan lagi).. apa perasaan korang tyme tue.. memang sedihkan.. dalam hati korang tyme tue mesti fikir mati jew kan..

dan tyme tue la korang mulalah fikir macam-macam dan sebagainya.. termenung x kira tempat.. malas nak sosial dengan ornag dan sebagainya.. tapi ak nasihatkan korang.. jalanlah kehidupan seperti biasa.. enjoy dengan kehidupan yang ad dan laluilah seperti biasa.. selalu ingat tuhan.. dan banyakkanlah buat amalan yang baik untuk bekalan di akhirat kelak.. cz ak nasihat nie bukan untuk korang jew tapi untuk ak gak.. supaya selalu ingat mati..

korang patut bersyukur tau sekurang2nya korang dapat detect ap penyakit yang korang ad.. orang lain ad yang tahap dah kritikal sangat2 baru dapat tau.. tyme tue memang dah x dapat buat apa2 agi dah.. jz tunggu masa jew...

p/s:: jadi sentiasalah beringat dalam setiap masa anda.. sentiasa berbuat amal kebajikan .. dan jaga juga pemakanan anda... cz mati x tunggu kita..

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...