:: ayah & mak ::

tetiba ak rasa tersentuh hati .. dari ayat kasotputih .. ak x pasti kenapa.. tapi ak rasa sangat2 tersentuh.. n mata aku pun x nak berhenti dari mengeluarkan cecair mutiara.. bukan sebab rindu atau sebagainya.. cz baru sangat ak call my family cakap dengan ayah ak tadi.. then pagi tadi cakap dengan mak ak cz nak uruskan tiket ak balik raya haji nanti.. jadi ak tak rasa persoalan rindu diterbitkan dalam diri ak sekarang.. cz ak dah cakap dengan diorng..

ap yang pasti ak sangat2 terharu dengan usaha, didikan, dan sebagainya yang ayah dan mak ak berikan pada ak selama ini.. sehingga ak belajar ke peringkat degree.. x kisah la cam mana sekali pun.. ak tetap respect dengan mak dan ayah ak.. banyak kot cabaran yang diorg terima dalam mendidik kami lima beradik.. walaupun dua daripada adik ak masih agi di peringkat sekolah.. tapi bagi ak diorg dah berjaya mendidik anak-anak diorg... cuma ktorg nie jew yang kekadang lupa dengan didikan yang diorg bagi...award sememangnya patut diberikan kepada mak dan ayah aku..

ak ingat lagi usaha diorg.. dari ak kecil sampai la ak besar.. dan ak x nak jadi anak yang menyusahkan kedua mak ayah ak lagi... ak nie tyme kecil memang banyak masalah.. terutama dari segi kesihatan.. x pernah nak habis.. alhamdulillah masuk universiti nie.. x banyak ragam ak mengenai masalah kesihatan.. kalau ad hal pun.. dier akan probleum tyme cuti sem.. jadi sempat la nak berubatkan.. sebelum start kuliah.. biasa la kulit alergikan... mak ayah ak tetap berusaha minta ubat sana sini.. supaya ak ok..

ak ingat agi tyme ak peringkat sekolah.. hal abang ak... biasa la nakal budak2 laki tyme sekolah.. sangat nakal dan selalu ponteng.. then dengan sikap dier juga la.. tyme dulu-dulu ak cukup anti dengan lelaki.. ak menyampah giler.. suka sangat buat hal.. dan ak dengan abang ak nie memang x pernah baik langsung.. musuh ketet selalu.. nak pula perangai ak.. memang x pernah berbaik, ak la memang egi tinggi kat rumah..  dier lak perangai macam2.. suka sangat buat mak ak susah hati.. then kadang2 ak nampak mak ak nangis.. dan sebagainya.. tyme tue memang banyak usaha mak ak buat untuk dier jadi baik.. dari sekolah biasa mak ak hantar ke sekolah agama.. tiap2 minggu mak ak melawat.. sebab tyme tue dier dah x nak sekolah.. mak ak pujuk gak.. dier punya perangai lebih kurang kasut putih la ak tengok.. ego tinggi.. buat ak menyampah..

then dengan usaha mak ayah ak..alhamdulillah.. sekarang nie.. dier dah berjaya jadi seorang pegawai tentera.. skuad para.. bahagian payung terjun.. dan dengan ak pun dah baik sekarang.. alhamdulilah makin baik.. lepas dier kawen.. perangai dier pun banyak berubah.. pada lebih baek.. alhamdulillah la.. dan ak ingat lagi tyme dulu juga banyak masalah menimpa mak dan ayah ak.. dari segi family dan abang ak lagi.. tyme tue memang ak rasa banyak imput ak dapat dari perangai manusia disekeliling.. menyebabkan ak rasa  ntah la dengan manusia nie .. buat baek pun susah.. x baek pun susah.. tapi ap yang pasti mak ayah ak banyak bersabar.. tue x termasuk dengan ayah ak agi.. kena buat operation jatung dan sebagainya.. memang banyak giler la cabaran... tapi alhamdulilah semua ok..

dan ak selalu doakan selalu supaya mak dan ayah ak sentiasa mendapat yang terbaik.. jauhkan mereka dari kesusahan, dan sebagainya.. ampunilah dosa mereka cz mak dan ayah dah banyak berbakti dan berikan yang terbaik kepada kami.. adik beradik.. susah senang kami semua dengan mereka... ya allah berikanlah yang terbaik kepada mak dan ayah ak..

p/s:: ap yang penting.. jadilah anak yang soleh.. selalu doakan kesejahteraan kedua ibubapa... dan apabila berjaya nanti jangan lupa pengorbanan yang diberikan oleh mereka.. walaupun atas sedikit alasan pun..

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...