::bersemangat... aja2 fight ::

hhohoho.. assalamualaikum semua.. kini tuan rumah nak cerita.. tuan rumah dah nak habis paper exam.. (terasa bangga seketika.. walaupun hakikatnya.. banyak universiti dah start cuti terlebih dahulu..) last paper malam esok... tapi sekarang still relex agi layan blog ya...belum start study agi...jap agi.. jap agi ok.. habiskan blog dulu.. uhuhu.. baru start study... kini ak rasa sangat bersemangat.. cz semester nie dah nak habis (last sok malam).. pastu.. terus blah.. balik.. n selamat tinggal kolej.. ohho... bahagia hatiku buat seketika... sebab dapat balik beraya di rumah.. (walaupun x tentu agi cam mana la keadaan dirumah)..

semester nie aku rasa sangat bersemangat nak balik.. tue yang bezanya sikap ak di Serawak n semenajung... kalau dulu.. di Sarawak.. habis exam hari nie.. seminggu selepas tue baru aku terhegeh-hegeh nak balik.. cz malas nak balik.. boring duduk rumah.. x de kerja nak buat sangat selain cuci rumah...  better agi duduk kolej.. lepak agi dengan kawan2 tyme tue.. tapi kalau kat cnie.. pantang jew habis exam .. rasanyer belum habis exam agi dah beli tiket balik... sharp2 dengan tyme exam lak tue.. habis ari nie.. sok terus balik.. klu boleh lagi awal .. lagi bagus... 
 
kenapa jadi cam tue??? uhhu.. aku pun x pasti.. maybe x serasi kot dengan aku... cz aku sukakan suasana tenang.. dan damai.. walaupun sini tenang dan damai.. tapi kekadang tak masuk dengan jiwa aku.. dalam kata laen x berapa tenang la.. senang cerita... uhuhu.. (biasa la suka gelak sendiri)

tapi kalau ikut keadaan aku.. still sama la... walaupun dah berada di penghunjung hari nak balik pun.. aku still tak nak mengemas barang.. tue punya tabiat still sama dengan sana.. (nie sebabnya ak selalu kena marah dengan jiran kesayangan aku tue.. merangkap kawan baek aku.. agak kuat membebal.. tapi aku suka dengar..uhuhu.. jangan marah yerk makcik..) dier marahkan aku .. sebab kata nyer suka mengemas last minit.. biasa la.. dier seminggu agi nak balik.. dah start packing.. tinggal yang mana patut pakai jew.. tapi aku nie lak pelik.. kalau bilik aku kosong2 sangat.. terutama meja study.. ak tak boleh study..  hilang mood study.. nnt aku g tido jew.. (punya pelik kan.. tabiat aku) dan tue sebab lah ak x packing awal2.. kalau aku rasa nak packing juga pun.. aku just kemas almari jew.. dan bila lama2 dia faham sangat dah.. n kurang sikit bebel dier..

tapi tue kenangan dulu2 la.. dengan jiran2 kesayangan aku.. sekarang.. jiran2 ak jauh.. nun di kolej sebelah.. nak cari diorang pun susah.. tapi kekadang tue ada juga la.. melawat jiran2 lama.. rindu kot ..kenangan dengan diorang.. main.. study.. makan.. mandi sama-sama (tapi mandi bilik asing2 erk.. tyme jew yg sama.. siap main simbah2 air agi.. pastu kecoh satu tandas..) biasa la.. kanak2 rebina agi tyme tue.. ok lah.. banyak lak aku melalut... padahal exam malam esok.. ak cau dulu.. untuk ari nie.. nanti ak sambung agi.. cerita aku dengan diorang.. jangan lupa kunjung agi tau.. kalau nak dengar cerita la...da~~~
 

p/s:: best kalau ingat balik kenangan dulu2.. suka duka.. membawa seribu erti..

Comments

  1. rindu bintulu jua....sini dekat sgt dgn rumah..semangat nak balik lebih tgi dr semangat nak study...pastu....kat sana rasa macam perantau..kononnya belajar bagai nak rak sebab jauh dari famili..nak bawak balik segulung diploma katanya...eheheheh (macam oversea lah plak)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...