::bila terkenang hati merindu::

tadi tyme ak buka my lappy.. tiba-tiba wallpaper ak berubah gambar.. kepada gambar pemandangan senja yang aku tangkap dari tingkap bilik ak dulu tyme study kat bintulu... sayu rasa hati ingatkan kenangan hidup di Bintulu.. terutama bilik kesayangan aku I212 selama 3 tahun ak stay di situ tanpa diubah2 rasa sangat sebati dengan diri.. dan dari ruangan tingkap dier la.. ak nampak semuanya persekitaran kolej sri rajang.. tengok tingkah laku student dan sebagainya... yang ak gelarkan sebagai cctv tak bertauliah..

tapi sekarang.. jangan mimpi.. dari tingkap bilik ak sekarang cukup tenang untuk aku lihat gelagat manusia.. yang ad hanya padang dan gelanggang basket ball.. dan kekadang ada sekumpulan boys yang bermain bola di gelanggang tue.. tak ada lagi telatah-telatah manusia yang dapat ak intai dari aras 2 blok aku.. dan tak ada agi cctv yang tidak bertauliah seperti dulu..

ntah jiwa ak rasa kurang serasa dengan sini.. bukan sekadar bilik tapi dengan roomate juga.. hampir tiap-tiap hari.. ad jew yang aku rasa tidak puas hati.. walaupun aku jarang bercakap dengan dier.. ada jew yang dier buat rasa tidak kena dalam hati aku.. terutama dari pertuturan dier.. kini aku rasa rindu sangat dengan roomate lama aku Fina.. selesa.. walaupun dier jarang untuk bercakap...

tyme aku study.. dier study.. tyme ak tidur.. dier pun tido dan sesetengah waktu ak study.. dier tido.. tak kisah la kan cam tue.. asalkan masing2 respect each other.. nie tidak.. ak tengah study.. boleh pula dier tutup lampu bilik.. sedangkan tau ak x buka lampu study... apa salah sangat kew nak cakap " saya nak tido, buka lampu study boleh x??" ok fine.. aku dapat buka jap jew kot.. nie biar ak dalam gelap.. then dier boleh jew terus tido lepas tutup.. tanpa rasa bersalah.. ok fine... ak rasa selama ak roomate dengan mana2 pun baik tua atau muda dari aku.. tak ada lagi orang lain yang tidak sesopan ini... tua dari aku pun still tanya ak " boleh x akak tutup lampu... " nampak sikit kita nak respek dier kan... tapi nie.. sebaya kot.. sama umur.. dah tak tahu rasa hormat.. aku tau la ak tahun satu.. dier tahun dua.. tapi jangan bajet bagus sangat... ntah apa2 ntah..

lupakan tentang tue.. aku sebenarnya nak ceritakan mengenai kenangan ak di bintulu dah melalut dek akibat rasa terbakar hati dengan sikap dier tunjukkan tadi.. walaupun aku tak pandang dan tatap semua tue.. tapi ak tau tindakkan dan tingkah laku dier... sudah la.. sekarang aku nak tunjukkan gambar2 kenangan yang mengamit rindu aku untuk kembali ke Bintulu semula.. bila2 ada rezeki lebih...

p/s :: tak semua gambar yang aku ambil sendiri.. kebanyakkan gambar dari album2 gambar kawan2 ak yang laen.. tapi nie la suasana yang tenang tue .. ak rindu bintulu.. dan tak sabar nak masuk dewan serbaguna yang baru tue...

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...