::bilik idaman::

kali nie aku tulis entry sambil layan casa impian.. tengah2 malam.. uhuhu~~ nie la sifat nocturnal.. layan tv n ternet.. tengah2 malam.. ok balik pada tajuk.. aku sangat2 suka benda yang cantik2 nie.. biasa la lumrah alam.. smua orang sukakan benda yang cantik.. dan disebabkan tue juga.. aku sangat sukakan dengan  dekorasi dan landskap..(biasa la .. dulu pun teringin nak jadi arketik.. tapi disebabkan .. x pandai seni.. n x yakin dengan diri sendiri.. hajat tue terpaksa dibatalkan.. n cari la cita2 baru).. sebab aku bukan budak seni.. dan manusia yang kreatif.. jadi.. buku2 dan tv show yang berkaitan dengan benda2 alah nie.. aku sangat  suka.. tak kira dari gaya yang simple atau mewah..mesti akan jadi pilihan aku..
gaya yang paling ringkas iaitu dekorasi dari eric.. aku sangat suka.. first dulu.. mungkin aku kutuk sikit..  cz dier banyak gunakan barang mahal2 kan.. dalam dekorasi.. of course cantik.. walaupun simple.. tapi sekarang.. aku x pandang macam tue agi dah.. cz kekadang gaya letak perabot dan warna juga memainkan peranan.. kalau salah letak perabot.. mungkin ruang yang besar pun jadi sempit.. dan warna memainkan peranan untuk kecerian ruang tersebut.. perabot murah pun mampu mencantikkan ruang..

sememangnya gaya yang diterapkan dalam casa impian.. banyak menggunakan barangan baru dan nampak mewah.. tapi bagi kita yang masih belum mampu.. tetapi ingin berhias.. boleh belajar dari susun letak barang yang diaplikasi dalam casa impian.. dan warna cat rumah juga..(cz bagi aku dalam rumah x kisah sangat kalau guna cat murah.. cz dier x mudah luntur.. banding diluar.. dan harga dier pun dalam lingkungan RM25 utk tong 5liter..) cz aku pun suka cat rumah..  terutama tyme raya dan kenduri.. membuatkan aku busy mengembil tugas tersebut..

tapi sehingga kini.. hajat aku untuk deko bilik aku sendiri.. masih belum mampu.. cz klu boleh.. aku nak beli barang2 tue dengan duit sendiri.. dan x nak menyusahkan kedua ibubapa aku agi.. setakat perabot dalam bilik tue memang sedia ada.. tapi barang sampingan lain.. yang aku berminat untuk menceriakan agi.. agak sukar untuk dimiliki.. cz kekadang agak mahal.. n kekadang.. apa yang diinginkan x memenuhi citarasa aku.. ( nie la susahnya biler diri sendiri sangat cerewet..)



gambar atas antara bilik2 kegemaran.. tapi gambar keempat kurang sikit.. cz aku x berapa suka sangat ala2 british nie.. sebab dah terlalu comman.. dan bukan gaya aku.. cz aku sangat suka  warna2 ceria macam gambar yang kelima.. tapi mak aku.. tak bagi cat warna tue.. aku x pasti kenapa.. tapi aku suka sangat.. sebab nampak ceria nak semangat.. ( tp biler mak aku x bagi.. terpaksa la pilih warna cam gambar satu...) dan design yang aku paling suka bilik kedua tue...  tapi aku lebih suka kalau rak buka dier .. jenis yang lekat dekat dinding.. cam gambar ketiga..

p/s:: kalau korang boleh cantumkan semua kata2 aku tadi.. korang akan nampak cam mana gambaran bilik idaman aku.. uhuh~~ (kena kuat imaginasi la..)

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...