::dunia blogger::

biler bercerita tentang dunia blogger... mesti macam2 persoalan dan pertanya yang timbul oleh para2 blogger sekalian.. biasa la.. cz yang baca entry nie pun semuanya dikalangan para blogger juga.. kurang sikit orang luar sebenarnya.. yang suka baca blog.. kalau ad pun.. x sekerap para blogger nie.. (cz sebelum ak buat blog pun.. jz sikit2 blog jew ak melawat n baca.. x banyak dan sekerap sekarang) sebab tyme tue .. rasa seperti tiada kepentingan untuk buka blog..(tapi sekarang ad.. cz ak nak tulis entry.. sambil2 tue melawat la kenal2 yang singgah blog ak)..

sekarang baru aku rasa kepentingan bagi dunia blog.. walaupun dier hidup antara realiti dengan dunia nyata... tapi dier mampu menenangkan jiwa.. menjadi teman yang setia.. dan mendengar segala cerita si penulis.. (dalam kata laen.. bertindak sebagai dairi la..) keseronokan.. kegembiraan.. ketidakpuasan hati penulis dan aktiviti penulis dapat dilihat d cnie.. bergantung dari penulisan penulis itu sendiri.. mahu menuliskan secara jelas atau samar2.. tetapi yang pasti dapat meluahkan apa yang terpendam...

ada juga yang menggunakan blog sebagai sumber rujukan dan sumber menyebarkan maklumat.. satu tindakkan yang baek untuk dikongsi dan sangat bermanfaat untuk semua.. dari sini gak banyak info2 yang aku dapat perolehi.. x kisah la catatan dalam bentuk info atau pengalaman yang telah dicatatkan.. termasuk la hal hati dan perasaan.. smua nie dapat aku pelajari... dari blog.. dan menyatakan dengan jelas perasaan manusia .. yang mana x dapat aku pelajari dari dunia nyata..

dari blog juga ak dapat lihat dengan jelas.. kekratifan insan2 yang bernama manusia nie.. macam2 yang di bawa masuk ke dalam ruang blog.. yang menampakkan ia menarik.. dan tertarik aku ke ruang blog tue.. dari segi gambar.. n macam2 la.. yang dimuatkan.. membuatkan ruang tersebut sangat menarik... dan dengan secara x langsung.. aku rasa nak berkenalan dengan tuan punya blog dengan lebih mendalam.. yang dapat aku puji d cnie.. majoriti blog perempuan sangat cantik dan cute meut... dari susunan serta kelihatan menarik.. (laen betul dgn blog serabut aku nie).. manakala lelaki pula.. sangat kreatif.. x kisah la daripada segi  widget yang diletakkan.. atau ayat2 yang digunakan.. agak sempoi (ada juga dari blogger perempuan yang ayat sempoi.. tapi x banyak) yang menyebabkan aku tertarik untuk melawat blog tersebut berulang2 kali. .. antaranya seperti blog aku bukan blog bapak kau dan cero... sebenarnya.. memang banyak agi blog yang best.. tapi susah lak ak nak detect malam2 cam nie.. jadi jz dua nie dulu yang aku link kan.. klu korang nak tau cam mana best.. buka la diorang nyer blog.. (tapi ikut persepsi masing2 sebenarnya.. kekadang kiter cakap best.. n orang laen x suka).. tapi ap2 pun belum cuba belum tahu..


p/s:: kerja blogwalking dah menjadi kegilaan aku sekarang.. kalau korang tinggal jejak .. aku selalunya akan jejak korang balik.. antara silent atau ak turut tinggal jejak juga jew..

Comments

  1. Salam

    Sam, saya suka entry yang ini.
    Ya, saya juga menulis blog sebagai terapi untuk diri. Lebih kepada diari. Penampilan bagi blog terpulang kepada tuan empunya. Selagi tidak mengganggu pembaca, mereka akan tetap berkunjung ke sini.

    Salam perkenalan juga untuk Sam. =)

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan gak untuk sephia..
    betul.. saya sangat setuju dengan kata2 awak.. blog dah jadi sebahgian hidup saya sekarang..

    ReplyDelete
  3. menarik entry kali ini..i like it:-)

    ReplyDelete
  4. thanks ilyah..
    kalau suka.. jemput datang agi.. uhuhu~~

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...