::jom terjah::

ello geng..
hari nie.. cam  x banyak sangat isu yang aku nak katakan.. cz  x ada imput yang masuk ari nie... kerja aku hari nie pun jz buat kerja rumah sikit2.. makan...tengok tv..  n malam nanti tido..  (tak berkembang otak aku ari nie..) nak berjalan2 keliling kampung.. ahakss.. tue bukan kerja aku.. cz aku jz suka melepak kat rumah jew.. mengaco adik2 aku.. gaduh2.. kutuk2 sikit.. tue kerja aku la... (tapi sikit2 jew.. jz gurau.2. bukan sampai bergaduh teruk) kalau jalan2.. biar orang kampung bertegur sapa.. pastue mengata.. tue bukan kerja aku.. (tue la kekadang sehinggakan orang kampung pun x sedar kewujudan aku dalam keluarga aku nie.. senang kan..)

ok2.. sudah di situ.. malas aku nak melalut banyak2 nie.. (nnt aku buat entry khas.. segmen melalut tahap kaw2 nyer..) aku pun x faham sudah ap yng aku tulis.. ok la.. actually aku nak  sajikan gambar2 yang aku ambil di sekitar rumah ak.. tyme nak cuba kembangkan otak ak balik.. n nak rasa pijak tanah gak (cz dah berapa hari x pijak tanah kan.. asyik terperap dalam rumah jew..) gambar biasa2 jew.. n guna kamera murah.. (tapi boleh la.. untuk penuhkan entry aku hari nie..) harap semua enjoy...

 nie gambar si kentot dengan muka poyo dier..
(ntah kenapa sgt2 takut dgn aku ntah.. mybe dier x kenal aku kot.. sebab before nie dier belum lahir agi.. sem lepas)

nie cik itik yang tengah mengeram telurnya.. sempat posing maut agi.. (sebenarnya nak marahkan aku..)

 nie aku x pasti encik apa.. tapi aku rasa dari order hemiptera.. cz dier ad segitiga kat atas belakang.. tp x pasti membran dier lembut kew x.. oleh yang demikian .. better panggil jew dgn nama en. x pasti.
.
kalau yang nie aku pasti la.. nie dari order lepidoptera.. dan nama dier mr.rama2
kalau yang nie memang susah aku nak tangkap gambar.. cz kena ambil gambar dengan gaya paparazi gitue..
gaya santai yang ditunjukkan nie adalah miss. pepatung.. 
dier nie pula dalam order ordonata.. dengan nama laen odous iaitu gigi taring.. (nie bkn vampire ek.. uhuh)

p/s:: actually x de ap yang diterjah pun.. jz nak tunjukkan serba sedikit haiwan n serangga yang ad sekeliling rumah aku jew.. secara x semena-mena aku.. terbelajar ento sekali.. hihihi~ layan jew la...

Comments

  1. rajinnya ambik gmbr2 ni :)
    fatin suka gmbq peptg 2 :D

    ReplyDelete
  2. thanks fatin... cz sudi melawat..
    uhuhu~~ cam nie la jadi nyer biler boring menguasai diri + tak tahu nak buat apa agi dah.. bergambar untuk hilangkan boring...

    ReplyDelete
  3. i love kucin!! kim salam eh hehe..mah wat lat citer pasal rumah ko ke kampong ko ke..ak teringin nk tgk =)

    ReplyDelete
  4. kedua2 nyer... insya-allah..
    kalau ad topik yang best2 yang nak dimuatkan.. mungkin ad nanti.. uhuhu~

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...