::KAHWIN?? ::

hahha.. hari nie punya entri.. memang tak boleh blah.. n mana2 kawan2 ak yang terbaca entry nie.. jangan salah faham lak.. ok.. bukan aku yang nak kawin atau sebagainya.. cz ak terasa aku masih muda remaja agi k (uuhu.. perasan sendiri) .. n belum matang agi.. nak terima tanggungjawab tue..(ini yang betul..)

urmm.. tapi kenapa pula aku boleh terfikir tentang entry nie???? sebab banyak kenduri kawin kew sekarang?? atau  sebab x tau nak tulis ap?? 
tapi persoalan diatas ... bukan sebab kenapa aku tulis entry nie.. sebabnya sebenar adalah.. kat bawah nie.. uhuhu~~

oh.. nie semua.. berlaku sebab satu kisah tadi.. melibatkan kawan mak aku..  anak dier terima lamaran beberapa minggu lepas.. (erti kata lamaran merisik la).. tapi anak dier nie (merangkap ex-senior aku tyme sekolah menengah).. tak pasti agi dah bersedia atau belum.. biasa la umur muda agi.. jadi nak la tanya pendapat mak aku nie.. n kebetulan.. yang datang tue senior aku.. jadi terpaksa aku duduk di situ sekali.. mendengar khabaran.. (al- maklum la.. aku kalau tetamu.. lepas hidang air.. aku terus ghaib dari pandangan diorg.. jangan minta agi aku wujud di ruang tamu hingga diorang pulang..) jangan hairan.. cz aku memang manusia yang pelik.. tapi dalam situasi nie ak terpaksa tunggu .. n dengar perbualan diorang..

ok.. kalau diikutkan usia.. boleh dikatakan muda agi la.. 22 tahun.. tapi dah berkerja tetap (ada gaji sendiri).. kuat agama gak.. cantik dan manis.. lemah lembut pula tue.. (aku pun tergoda .. cz sangat baek.. senior aku nie..) n tadi dier tanya mak aku.. n aku sekali.. kalau ada di tempat dier .. akan pilih x lelaki tue.. tapi aku pun tak pasti.. cz aku tak kenal langsung kan laki tue.. then pula..susah sikit aku nak berminat dengan laki nie kalau tak kenal sendiri peribadi dier n tingkah laku dier.. (kan aku cakap.. aku nie manusia yang pelik).. jadi susah aku nak buat keputusan untuk dier.. dalam pada masa yang sama juga .. banyak perkara dibincangkan dalam isu nie.. tyme tue..

biler aku dengar balik.. tengok2.. dan perhatikan.. aku ada persepsi aku sendiri pada masyarakat..  ntah ak x pasti kenapa.. tapi yang penting .. aku lebih minat untuk fokuskan pada study aku agi.. sambung pengajian sampai cita2 aku tercapai... dan insya-allah aku akan kejar gak cita2 aku tue yang nak sangat jadi saintis tue..
kawen awal bagi aku.. ntah la.. bukan dalam senarai hidup aku kot.. uhuhu.. cz aku rasa  masih muda... walaupun kalau dilihat balik dah ramai kawan aku yang kebanyakkan dah kawen atau sebagainya...tapi ntah la.. x berminat.. abaikan .. whatever..

khas pesanan dari penaja :: tapi kalau yg desperate sangat.. peluk2 tepi jalan n x malu dengan tuhan, masyarkat sekeliling n sebagainya.. macam di YOU TUBE tue.. better kawen awal la... elak maksiat.. elak tomahan masyarakat gak..

 p/s:: apa2.. semalam pengantin baru.. bagi yang melangsungkan majlis perkahwinan dalam musim cuti nie.. uhu.. memang banyak kenduri.. yang laen pun.. selamat untuk makan kenduri juga ek.. ihih~~

Comments

  1. hehehe.. suka btoi entry kawen2 nih.. hahaha.. tapi, bab yg x leh nak kawal nafsu tuh, mmg patot pon kawen awal, elakkan masiat~

    ReplyDelete
  2. hahaha
    kau dgr je ke ad bgi nasihat skali? ;P

    ReplyDelete
  3. betul tuh, klu dh rasa tak tahan, dah ada calon baik kawn je
    tak payah nk malukan mak bapak

    tp klu masih ada tanggungjawab yg belum diselesaikan spt belajar, baik teruskan
    soal nikah kawen pikirkan kemudian

    nice point of view

    ReplyDelete
  4. Raji:: hahaha~ ak memang x pandai nak bagi nasihat2 nie.. terutama skli bab2 kawen.. jd ak diam jew la.. jdi pendengar setia...

    penaberkala:: saya sangat setuju dengan kata2 awak..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...