::khayalan dan fantasi::

hai.. dan assalamualaikum..
disebabkan kali nie.. aku mengadap lappy sambil menonton 'brainscan : aku dan topi ajaib' di astro prima..  jadi aku nak cerita sedikit la mengenai khayalan dan fantasi.. memandangkan dalam filem nie.. banyak pula khayalan dier kan..  dengan topi ajaib tue.. tapi semua imiginasi dier.. lawa2 lak tue.. hihi~~ suka pula aku..

ok back pada tajuk.. korang nak tau.. kata orang.. budak2 kecil suka khayalan n ada dunia fantasi diorang sendiri.. betul kew??? bagi aku .. itu betul.. x pasti la bagi orang laen.. cz aku ada fantasi dan khayalan aku sendiri waktu kecil dulu.. sekarang pun mgkn ada.. (tapi sikit2 jew la.. ala2 berangan mat jening..)  sebagai contoh.. biler aku nak something.. tapi x dapat buat.. aku start la berkhayal.. dan create la something.. semuanya bentukkan dalam imiginasi.. kemudian aku lukiskan kat buku.. (tapi apa yang aku lukis x sama dengan aku imiginasi.. cz aku x berapa nak pandai melukis..)

secara x langsung sebenarnya fantasi nie juga mengembangkan minda kanak2 supaya lebih kreatif.. tetapi kekadang ada juga yang menyumbang kepada faktor negetif.. apabila budak tersebut terlalu banyak berkhayal.. dan x banyak hidup dalam dunia nyata.. menyebabkan dier mungkin hilang dalam dunia khayalan sendiri.. dalam kata laen dah abaikan dunia nyata.. oleh yang demikian .. ibubapa perlulah selalu memantau anak2 nie erk.. supaya imiginasi dier x lebih dari had tersebut.. (kalau setakat cakap2 dengan kucing tue... sikit2 .. boleh kira normal agi la..)

korang nak tau.. dengan berkhayal juga la.. banyak drama2 dan filem menarik diterbitkan.. korang tengok sendiri la.. sebagai contoh cerita Narnia, Lord of The Ring, Harry Potter dan sebagainya.. semua tue timbul dari dunia khayalan penulis tau.. dan khayalan2 kreatif diorg juga telah menimbulkan beberapa bangunan2 menarik.. yang kita dapat lihat disepanjang cerita tersebut.. sangat cantikkan.. jadi jangan lupa berfantasi.. hihi

 nie salah satu daripada dunia khayalan yang di createkan ke dunia nyata.. Doll House Emporium.. cantikkan.. design dier nampak macam betul2 real.. kan best kalau rumah aku cam tue.. hihii~~

p/s:: berkhayal boleh.. tapi jangan lebih khayal pula.. n jangan makan pil khayal.. tue semua negetif.. jaga diri baik2 untuk kebaikan diri sendiri..

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...