:: dah masuk 1 Disember.. oh, tidakk!!! ::

hai.. dan assalamualikum kengkawan...
tau x korang.. hari nie kita dah masuk bulan DISEMBER... iaitu bulan terakhir untuk tahun 2010.. bagi korang yang tak ingat.. sekarang aku dah ingatkan..(cz aku nie selalunya... kalau tyme2 cuti macam nie.. conform akan lupa tarikh dan hari.. n aku rasa separah dari korang yang baca entry nie pun macam tue juga kan.. betul x??) lepas nie tahun 2010.. bakal melabuhkan tirainya.. dan tahun 2011 akan mengantikab tahta.. betul x?? urmm..

tapi bukan itu yang aku nak maksudkan dalam entry aku kali nie.. semuanya disebabkan benda laen.. yang menyebabkan aku rasa gugup sikit.. dan menampakkan bulan disember nie sebagai satu bulan PENYEKSAAN.. yang bakal aku terima.. sepanjang bulan nie.. Oh.. TIDAAAKKkk!!!!!

korang nak tahu.. apa penyeksaan yang bakal aku terima..?? tue.. nanti lepas habis disember aku cerita.. 
tapi apa yang pasti.. 3hb aku dah kena balik upm.. 4hb sampai .. dan 5hb start pra act... act ap tue?? urmm.. biar aku terang secara jelas.. 

sebenarnya 12hb nanti.. aku ad kem yang dipanggil ACT.. atau annual continuous training kat  kd (kapal diraja) sri klang... nie semua aktiviti bagi budak2 palapes laut atau nama laen nyer.. orang panggil NAVY.. tapi sebelum ktorang  pergi training yang sebenar tue.. kat kd sri klang.. ktorg kena lalui dulu peringkat pengenalan yang pertama.. dari para subby(leftenan muda) ktorg nie.. di peringkat upm.. dimana ktorg panggil pra-act.. khas untuk budak kadet maybe..(tp nie aku x pasti)..  tyme tue la diorang cakap"welcome to the hell''.. (dah nama hell tue.. faham2 sendiri jew la..) ketahan mental n fizikal tyme tue.. memang kena kuat.. n tyme tue juga la.. banyak orang yang keluar baris (lari keluar) dari unit nie..

tapi tue semua baru permulaan... yang sebenarnya.. aku x pasti agi.. n sebelum nie juga aku dengar2 gak.. tahap training.. yang PT( physical training) dier.. dalam kiraan infiniti.. uhu~~ memang nak mati la.. aku boleh cakap.. sakit nyer kaki tue memang tuhan jew yang tahu.. cz setakat nie pun timing yang aku mampu 20 untuk satu set (semua pt ).. cz aku paling x tahan kat cakung lejang.. memang sangat menyakitkan.. memang terasa sakit kat paha.. tapi aku x pasti la budak laen.. (yang aktif sukan.. maybe x kisah sangat.. kacang mungkin.. tapi aku.. sukan2 mmg aku surrender awal agi) tapi kalau jumping jack... mampu la bertahan.. 100x pun boleh agi.. cz yg tue senang jew.. ap2 pun.. aku still nak bertahan..

sebelum nie pun.. ktorang dah dinasihatkan dah.. banyak buat latihan sendiri.. supaya x terkejut sangat tyme training sebenar nanti.. jogging.. pamping.. jumping jack.. cakung lejang.. kayuh basikal.. mendaki.. dan sebagainya bentuk PT tue.. kenals selalu buat.. tapi masalah nyer.. bila duduk dirumah.. jangan mimpi la nak buat.. asyik melepak depan tv jew.. terasa la pula terbuang tabiat  kalau tetiba aku sangat2 la rajin berjogging dirumah.. dah la.. tyme petang ramai jew orang kat taman tue.. buat aku segan lak.. biler mak cik2 tue tegur2 aku.. biasa.. orang kampung nie.. sangat ramah sikit.. menjadikan aku pula terasa segan sendiri.. kalau nak juga buat latihan pun.. jz pt jew la.. yang aku buat.. tue pun dalam rumah.. sambil2 tengok tv.. bagus x aku.. uhuh~~

p/s:: mula 3hb.. start offline semuanya.. selamat tinggal lappy.. selamat tinggal facebook.. blog.. n skype..
(cam mana la hidup.. biler x de lappy di sisi.. urmm)


Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...