::nak cerita apa yerk??::

alhamdulillah..
selamat juga aku sertai semunya dengan sempurna.. (urmm.. sempurna kew.. ntah la.. tapi dah selesai pun..) walaupun banyak sangat halangan kesihatan aku kat sana.. namun semua aktiviti.. aku tetap join dengan baik.. uhhu.. first masalah kesihatan yang aku alami adalah demam selesema.. nie bawaan dari hari pertama aku melapor diri kat KDSK.. dah start suh.. sreh.. suh.. sreh.. (selsema) dan hingga hari nie.. aku dah x de suara langsung.. nak cakap dengan orang pun macam itik nila.. agi dah.. tapi smua tue bukan halangan untuk aku x join aktiviti.. cz nak seribu daya.. x mahu seribu dalih.. 


masalah yang kedua aku alami adalah.. masalah kulit.. menyampah betul.. aku x tau apa pasal dengan diri aku.. stay kat sana.. tiap2 malam badan aku akan naik macam kelopak garam.. penuh badan.. n dalam seminggu aku stay kat sana gak.. dua kali mulut aku bengkak..  kalahkan artis barat yang mulut besar tue..  tapi nasib baik la aku ad prepare garam... boleh la sapu mana2 yang gatal.. penyakit tue x pernah hilang langsung sepanjang seminggu aku tinggal di sana..

dan masalah ketiga aku.. iaitu satu hari tue.. kebanyakkan orang kena sakit perut.. aku pun x terkecuali.. untuk berebut head sekali dengan diorang.. then akhirnya subby belikan pil sakit perut.. yang mampu mengurangkan semua tue..uhuh.. macam2 kan.. tue cerita mengenai penyakit..

klu nk cerita mengenai lain-lain..aku x tau nak cerita ap.. cz x banyak sangat aktiviti yang dilakukan..sebabnya kebanyakkan perkara.. sama jew dengan pengalaman yang aku lalui semasa pra-act.. tapi di KD.. kami lebih menfokuskan diri dengan pembelajaran dan pengetahuan  mengenai navy.. mengenai kawad.. kod2 keselamatan perkapalan.. sperti  bendera dan sebagainya.. dan kehidupan sebagai navy... lihat sendiri life  navy di sana.. terutama bila ditugaskan ke bahagian galley.. banyak la pengalaman yang diceritakan kepada kami yang bertugas.. mengenai hidup sebagai anggota navy nie.. seteruk mana pun.. orang bawah mesti kena terima gak.. biasa la hidup tentera.. macam nie la..

apa pun kat cnie aku dapat belajar la.. sesuatu yang baru.. dan info yang boleh aku tambah dalam diri aku sendiri.. bila kita hidup dan jadi seorang pegawai.. tengok la.. kalau dalam bidang aku pun.. terus jadi pegawai.. n masuk nie pun pegawai gak.. walaupun simpanan.. jadi.. life sebagai pegawai nie.. sebenarnya x mudah.. walaupun dier agak berkuasa.. kalau nak jadi pegawai yang diktator.. mungkin mudah... tapi untuk jadi pegawai.. yang betul2 amanah.. banyak perkara yang perlu diambil kira.. bukan dari segi tugas sahaja.. tapi dari segi komunikasi.. kebajikan.. dan sebagainya perlu dititik beratkan.. dan aku rasa.. selama aku pegang jawatan untuk kelab aku sendiri pun.. aku banyak terlepas pandang mengenai kebajikan anak2 buah aku nie... dan aku berharap lepas nie.. klu aku dapat apa2 pun.. aku perlu pandang banyak perkara.. dan belajar lebih banyak agi.. insyaallah..

p/s:: kawan2.. kalau aku ada tersalah dengan korang selama aku pegang jawatan.. aku minta maaf.. n aku harap sangat korang tegur la aku.. dan sedarkan aku ketika aku melakukan kesalahan.. sebab biler fikiran dan serabut semuanya aku x sedar benda tue berlaku... aku minta maaf..

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...