::adakah aku tersalah course::

dalam pertengahan malam cam nie.. dah x malam sebenarnya.. dah pagi pun.. aku masih meneruskan minat aku untuk mendalami hati manusia.. (dengan kaedah bagaimana tue..) iaitu dengan membaca blog dan facebook.. korang tau x.. dengan membaca laman2 sosial dan blog nie.. macam2 perangai kita boleh pelajari.. dan lama pada masa yang sama gak kita dapat kenal hati budi manusia tue.. tue sebab la.. kekadang oarang cakap lama sosial nie bahaya.. tetiba jew orang boleh kenal kiter .. tanpa kiter sedari.. cam tue la keadaan nyer..

tapi bab isu aku nie.. aku x faham.. dalam pertengahan malam nie.. dah masuk hari kedua.. benda nie la yang berlaku.. still mempelajari sikap manusia.. sedangkan aku ambil bidang pengajian berkaitan dengan pokok.. haiwan dan alam sekeliling.. manusia dalam subjek aku nie.. memang kena tolak tepi dulu..  dan dalam kata yang mudah.. aku kena buat research tentang ekologi dan ekosistem.. untuk siapkan asgmnt aku nie.. yang perlu di hantar esok... bukan perangai manusia..

tapi sejak semalam.. apa yang aku buka.. memang buku ekologi.. tapi mata.. dengan blog dan sebagainya.. x baca gak buku ekologi tue.. aduh masalah betul.. pastue.. berminat pula nak mendalami dan memahami sikap manusia.. sedangkan ekologi alam tue pun belum selesai.. satu tajuk pun x habis baca.. pastue tyme submit.. baru gelabah.. urm..

why aku suka baca blog.. sebab banyak pengalaman oarang di sana kan???.. n banyak gak isi hati manusia yang kita dapat pelajari dan fahami kan..?? habis tue.. asgmnt.. cam mana.. hukum alam.. nak tukar course ke pendidikan kaunseling kew.. pelajari mengenai sifat manusia yang banyak kerenah tue.. sedangkan alam yang x bersalah menjadi mangsa..  silvik.. silvik..

...sejujurnya aku lebih suka belajar dengan alam agi.. berbanding sifat manusia.. sebab aku x suka sikap manusia yang terlalu banyak kerenah hidup nya yang kekadang agak menjengkelkan.. 
...hutan, haiwan.. semua tue makluk tuhan yang x banyak kerenah.. melainkan kita sendiri yang cuba membuatkan mereka berkerenah..
::JAWAPAN:: 
..aku x salah memilih course sebenarnya..

p/s:: aku mengarut seketika untuk mengembalikan semangat study ekologi dan siapkan asgmnt... uhuhu.. motivasi yang membina..

Comments

  1. kaji makhluk lain mmg lagi senang, tenang dan langsung tak mnyusahkan pengkaji nye.. bgi faedah lagi ade.. ade juga manusia mcm tu.. tapi lgi rmai yang jenis berlawann dgn sifat di atas..

    anyway, first time being here.. n i like the way u write.. kee[ it up.. slamt bkenalan... =)

    ReplyDelete
  2. betul tue.. manusia nie byk sgt sifat .. yang kekadang meyakitkan otak untuk berfikir...

    p/s::thnks.. cz melawat my blog..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...