:: hilangkan stress::

hai semua...
cam mana korang hari nie.. sihat.. harap sihat2 jew.. cz hari nie aku nak kongsikan sedikit tip dengan korang.. actually.. bukan tips sangat la.. cz benda tue aku lakukan bila aku stress.. tapi kalau korang nak ikut pun boleh..  jadi aku kongsikan di sini..  biler korang stress.. banyak benda yang jorang fikirkan.. dan kekadang boring pun boleh jadi stresskan.. kalau betul seperti dikata.. apa kata korang ikut apa yang aku cakap nie..
>>cari la kelompok kawan..BERSEMBANG.. BERBORAK... untuk release tension yang korang ada tue..  dan kalau boleh.. topik yang korang sembang tue.. biarlah topik yang santai dan enjoy.. jangan berborak topik yang berat.. cz maybe akan menyebabkan korang bertambah tension... terutama mengenai  asgmnt, study dan sebagainya.<<

>> korang gak boleh pergi BERSANTAI.. atau mencari ketenangan.. dengan berjalan2 dan melakukan aktiviti yang korang suka.. sebagai contoh.. aku yang suka berjalan sowang2 sambil makan ice-cream.. sedikit sebanyak  boleh membantu menghilangkan stress tau.. (jadi klu nmpk aku makan ice cream sowng2 tue.. faham2 jew la..)<<
>> nie kebiasaan orang buat.. tapi aku kekadang jew.. tue yang aku letak belakang sikit.. iaitu DENGAR LAGU kuat2.. puas gak kot.. tapi effect telinga sendiri..<<

>> korang gak boleh hilangkan  dengan gaya MENULIS... cz agak dapat melepaskan sebenarnya..sebagai contoh.. tulis dairi dan blog.. memang banyak membantu.. tapi banyak kelemahan sikit.. klu yg nak berlindung sikit.. better buat dairi la... dapat lepaskan banyak sikit.. hihi~~<<

>> dan last sekali.. klu mmg dah x dapat nak buat apa sangat stress nyer.. keputusan terakhir.. mati sementara.. jangan fikir laen lak... aku maksudkan.. adalah.. pergi TIDUR.. tue jew cara nak hilangkan.. tapi awas.. jangan tidur lepas asar lak.. tue akan membuatkan anda bertambah stress agi sebenarnya..<<


tue la antara beberapa kaedah yang aku lakukan untuk hilangkan stress.. yang paling aku kerap lakukan adalah.. yang kedua la.. tue cara paling aku selesa untuk aku hilangkan masalah.. cz komunikasi dengan alam adalah yang terbaek...
p/s:: buat korang yang stress.. selamat mencuba.. klu nak cuba la..

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...