:: hitam.. is negetif ::

hah... cam mana lak pendapat korang?? betul.. atau x.. tue aku x pasti lah.. tapi tue la jawapan yang diberi oleh penceramah tadi... merangkap dot..dot..dot.. katanyer.. dier perolehi dari satu buku motivasi..

negetif yang dimaksudkan adalah dari segi keperibadian.. keperibadian negetif.. yang sentiasa memikirkan sesuatu tue sebagai negetif..  contohnya.. x mampu untuk melakukan sesuatu.. x yakin dengan diri sendiri.. atau  berfikiran negetif terhadap sesuatu sebelum memulakannya.. tue personaliti si hitam..

cam tue juga yang dicorakkan pada diri aku.. yang dikatakan peminat hitam.. walaupun warna kegemaran aku yang sebenarnya hijau.. tapi disebabkan oleh kesemua baju aku adalah hitam..barang2 aku kebanyakkan hitam  dan aku suka pakai benda2 yang hitam-hitam belaka.. aku dikatakan peminat hitam tegar atau kata laen.. BLACK... tapi adakah sama ciri yang dikatakan dengan aku..???

maybe ada persamaan tersebut.. mungkin secara langsung atau x langsung.. tapi semua tue aku ada reason aku sendiri untuk aku berfikiran negetif.. yes.. aku katakan disini aku sememangnya seorang yang berfikiran negetif.. aku susah nak berkawan dengan manusia laen .. disebabkan aku berfikiran negetif..  kekadang aku menolak jawatan tertentu.. disebabkan aku berfikiran negetif.. dan banyak perkara aku tidak melakukan.. dan aku tolak.. aku x nak dan sebagainya.. sebabnya aku berfikiran negetif.. tapi sekali lagi aku ulang.. aku ada reason aku sendiri.. kenapa aku buat begitu..

aku x pasti la orang laen.. maybe x kisah.. then ad hala tuju diri sendiri.. dan prinsip sendiri.. yang boleh bawa diri mereka.. tanpa mengisahkan orang laen.. tapi itu bukan aku.. cz aku sangat suka mendengar.. dan kurang memberi respon pada keadaan menyebabkan aku jz simpan benda tue utuk diri aku..  dalam pada tue.. aku dengar pelbagai keadaan manusia.. yang kekadang membuatkan aku takut dengan situasi tersebut.. padahal benda tue.. satu benda yang simple dan maybe orang x kisah... tapi aku.. simpan benda tersebut.. aku ingat maksud yang disampaikan.. sehinggalah satu ketika.. apabila aku disuruh untuk melakukan.. aku terpaksa berhati2 dengan keadaan tersebut.. sangat susah..  

dan benda tersebut menyebabkan aku menjadi negetif.. nie antara salah satu.. dan banyak reason laen lagi menyebabkan keadaan ini.. tapi aku susah nak terangkan.. nie pun aku rasa.. orang x faham dengan apa yang aku maksudkan.. jadi jz abaikan.. 


p/s:: sebagai sesi luahan hati seketika...

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...