:: masa yg full.. ah~~ sungguh bahagia::

satu benda.. yang aku takutkan pada masa dahulu.. kini datang pada aku.. perkara yang betul2 aku x nak.. perkara yang aku sedar.. tetapi aku buat kini.. kerana rasa dapat atasi.. aku cuba.. tapi kini.. bagai separuh sedar dari keadaan.. benda tersebut berlaku.. secara tiba2.. mungkin juga sebab aku lalai.. aku terlalu pandang mudah dan remeh.. setelah aku banyak yang aku lalui.. aku abaikan perkara itu sekarang.. yang aku kelihatan.. bakal memakan diri aku sendiri kini.. tetapi aku cuba untuk bangunkan diri.. sedarkan diri dari keadaan itu..

kalau dilihat pada aku kini.. sesi kuliah yang dibuka kini.. bukan satu permulaan yang baik seperti sebelumnya.. pada awal sesi.. ketidak bersediaan untuk memulakan sesi pembelajaran untuk semester nie.. awal2 agi aku  terasai.. seminggu sebelum start kuliah.. aku baru habis latihan.. seminggu di rumah.. x terubat segala keletihan.. segalanya tyme tue.. sangat merimaskan.. x seperti yang dikehendaki.. (level semangat belajar tyme tue tahap yang rendah.. sangat2)

sesi kuliah bermula.. minggu pertama.. cuba menaikkan semangat dalam diri.. terlibat dalam kursus kepimpinan selepas habis sesi kelas untuk minggu tersebut.. selama 4 hari menerima nasihat dan tunjuk ajar dari kursus.. dalam masa yang sama.. improvekan semangat. ( perlahan2 level naik.. tapi sedikit). 

habis kursus.. kelas bermula.. (level semangat meningkat sedikit).. bermula sedikit masalah.. mengenai pendaftaran kursus.. pelbagai masalah.. ketidak serasian dan sebagainya.. dan perlu berurusan dengan pelbagai pihak.. untuk menstabilkan jadual kuliah kembali.. (level semangat menurun) kelas tungang terbalik.. termasuk dengan asgmnt ( level semangat .. turun lagi)..

training .. start jumaat.. tp cuba mengelak.. tyme tue selamat.. sebab kelas..  hakikatnya.. selesaikan  benda2 yang tertanggung sebelum nie.. sabtu.. start latihan.. sehari suntuk.. sehingga malam.. tyme tua sangat penat dan x berdaya.. sok latihan lagi.. separuh hari.. sampai kul 12.. balik nyer.. mmg kuak rentang.. habis2an..

isnin start kelas.. bangun lambat.. takut masuk kelas .. start ponteng..  (semangat turun..) fikir asgmnt.. (semangat turub agi)..  (semangat turun.. dan tambah  turun..).. rabu kelas..  (dah x de semangat.. semangat hilang terus.. ghaib.. lesap.. hanyut bersama mimpi ngeri)..  dua kelas.. hilang begitu saja.. malam.. baru aku sedar.. sedar akan kesilapan aku.. sedar dengan perkara2 yang aku lakukan.. banyak betul kerugian aku di situ.. hilang tujuan.. hilang destinasi..

kini... cuba mencari kembali tujuan diri.. kepenatan.. satu kerugian.. menjejaskan diri.. disitu saja.. berapa banyak yang aku hilang untuk semester nie.. banyak yang aku perlu back up kembali..walaubagaimana sekali pun.. aku try.. aku cuba.. aku tingkatkan.. aku nak yang terbaik pada diri aku.. penat bukan masalah.. fikiran yang memainkan peranan.. jangan jadikan semester nie sebagai zaman kegelapan.. cukup la sekali.. dan biarkan benda tersebut berlalu.. kini.. ingat tujuan diri.. nak jadi saintiskan.. nak kejar cita2.. nak dapat first class degree..  sempurnakan matlamat ibubapa.. nak jadi anak yang berjaya.. jadi.. ubah diri kepada kebaikkan.. jangan cepat give up.. tumpukan matlamat.. ingat sesuatu tue sebagai sampingan jew.. apa sekali pun.. biarkan koko disebelah.. utamakan akademik.. dan pencapaian diri.. INSYA ALLAH.. sentiasa berdoa.. berusaha.. dan cuba mencapainya.. akan dapat seperti yang dikehendaki..


>> x de masalah yg x selesai melainkan diri sendiri yang memikirkan masalah<<

p/s:: tingkatkan level semangat diri... penat bukan penghalang untuk berusaha dengan jayanya.. fizikal sihat sebenarnya mampu memberi otak yang cergas!!

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...