::Langkah pertama::

hari nie tamat test pertama aku untuk semester nie.. dalam masa dua minggu akan datang.. datang pula test kedua... urmm.. biasalah.. kehidupan sebagai pelajar.. tapi diri nie.. masih mencari peluang kearah cita-cita diri..

aku tahu.. dan korang pun tahukan.. cita-cita aku ingin menjadi penyelidik.. x kisah la penyelidik dalam di bahagian mana pun.. asalkan melibatkan perhutanan dan ekologi hutan...semester nie juga.. aku ada ambil subjek ekologi.. dan pensyarah aku.. merangkap ketua jabatan pengurusan hutan.. selalu menceritakan peluang-peluang  kerjaya dalam bidang perhutanan.. yang melibatkan penyelidikan.. banyak.. dan kerjaya tue pun.. x kurang gak gaji dier.. lumayan..  (tapi buat masa nie.. aku x pandang semua tue..) aku pandang sekarang.. hanya pengalaman dan ilmu.. yang mampu aku perolehi..

cerita mengenai pensyarah aku nie.. dier nie sebenarnya seorang yang tegas.. dah beberapa kali.. aku try nak tanya dier mengenai benda2 nie.. (yang berkaitan dengan cita-cita aku nie).. tapi.. aku x berani.. cz dah beberapa kali aku terkena dengan dier.. uhuh.. biasa la.. aku nie kuat blur kan.. bila dier tanya soalan dalam kelas.. susah aku nak jawab.. cz banyak berkhayal n tidur dalam kelas kan... last-last dier tanya memang aku x dapat nak jawab la.. dan sebab nie juga la..  aku takut nak minta peluang tue dengan dier.. of course la dier x nak kan... biler tengok aku dalam kelas dier pun x dapat nak jawab n huraikan apa yang dier nak... cam mana nak kerja dengan dier kan.. 
nak pula dier nie.. pensyarah yang sangat tegas.. dan kebanyakkan student bawahan dier.. memang akan dapat kerja terus lepas abis graduat.. n ada yang x sempat graduat pun .. dah dipanggil kerja.. jadi jelas la kat ctue.. dier punya kualiti baikkan.. menyebabkan aku takut nak minta.. uhuhu~~ tapi insyaallah.. aku rasa takut aku tue maybe x lama kot.. cz aku benar2 nak pengalaman  dan ilmu.. lagi pun.. belum cuba belum tahu kan.. aku akan minta gak.. untuk join penyelidikan di bawah dier.. walaupun ada orang cakap.. kerja bawah dier sangat teruk... tapi tue bukan penghalang untuk aku mencuba....


p/s:: langkah pertama.. ''bertanya mengenai kerja penyelidikan dan join''.... mudah2an berjaya..

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...