:: manusia... fahamkah kita?? ::

"sometime.. apa yang kita fikir.. orang dapat baca (teman rapat).. dan kekadang.. orang x faham (semua orang).. apa yang kita rasa.. dan apa yang kita fikirkan..."

malam nie aku nak mengisukan mengenai perasaan... x pasti la mengenai perasaan orang kew atau apa2.. yang pasti aku sememang rasa macam nie... ntah la korang terfikir atau x.. tapi perasaan aku kekadang.. (hampir selalu gak la sebenarnya).. rasa kan perasaan nie.. dimana keadaan.. bila kita bersama dengan seseorang.. x kiralah... dalam kumpulan atau individu..  dapat mengesan perasaan yang dier.. x suka pada kita.. tyme tue instinct aku.... kuat mengatakan YA.. walaupun aku menidakkannya... dan kekadang aku buat bodoh jew.. pernah korang rasa macam tue.. ??? memang terasa agak bodoh la tyme tue.. sebabnya .. dalam orang tak suka..  still kita terhegeh-hegeh.. buat macam orang suka dengan kita kan.. 

kalau korang pernah rasa.. aku fikir.. x ganjil la.. kalau aku sering mengalami benda sedemikian kan.. biasa la.. manusia sensitif.. mempunyai semua deria rasa... antara orang lain sedar atau x sahaja... yang dier menggunakan deria rasa yang ada sepenuhnya.. tapi apa yang bagusnya di sini.. aku dapat kurangkan ego aku la.. dengan menunjukkan kebodohan aku... dan ketidakpunyai perasaan terhadap tingkah laku orang.. aku x pasti.. keadaan nie patut di puji atau dicemuh...

korang nak tahu.. cam mana tindakkan orang.. yang menyebabkan aku rasa macam tue.. dan tindak balas aku..

1. bila aku cakap.. orang buat x tahu jew.. macam x dengar.. walaupun kita sedar.. dier dengar percakapan kita...
tindakkan aku>> maybe dier x dengar kot.. (still tunggu macam org bodoh kat ctue.. x sanggup nak blah.. walaupun org x layan)

2. bila awal2 aku cakap ok.. dier layan.. tapi lama2 mula berdalih.. dan mengelak ke lain..
tindakan aku >> still macam org bodoh gak.. teruskan.. sehingga satu keadaan.. aku katakan.. "oh aku dah ceritakan dah semua tadi, kau x perasan kew??"..

3. kita minta tolong.. orang banyak dalih..
tindakan aku>> keadaan ini korang sendiri faham.. kalau skali dua dier berdalih x kisah.. tapi kalau tiap2 kali kita minta tolong .. dier berdalih.. korang patut faham... dier bukan seorang yang patut korang minta tolong..

sebenarnya.. banyak situasi.. dan keadaan yang boleh menyebabkan aku terasa sebenarnya.. tapi kalau nak teliti.. x habis.. tapi sebagai diri aku sendiri pun... aku nasihatkan.. dan peringatan pada diri aku juga la.. setiap apa yang kita buat.. fikirkan.. maybe ada orang terasa dengan tindakkan kita.. yang mungkin.. hari nie kita x suka dier.. mana tahu.. suatu hari nanti.. dier lah satu2nya manusia yang kita perlu minta bantuan.. x malu kew kita tyme tue.. jadi renung2kan lah..

p/s:: tapi selalunya.. bila aku mengenali seseorang.. aku x akan mengulangi kebodohan yang sama pada orang dan perkara yang sama... selalunya aku simpan dalam memori aku..

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...