:: OTAKU apa tue?? ::


apa tue?? urmm.. disebabkan perkataan nie la.. satu malam aku mencari.. korang tau sebabnyer.. cam nie cerita nyer.. semalam.. tyme aku suft internet.. aku x pasti kenapa.. tetiba jew aku download satu gambar anime nie.. then pagi tadi.. aku bangun.. terus aku change profile picture aku di facebook guna gambar tue.. tanpa berfikir panjang..

then malam nie.. tetiba jew aku terfikir perkataan yang tertera pada gambar tersebut.. OTAKU.. macam best.. tapi apa maksud dier kan.. first aku search.. gambar anime banyak.. ok.. fine agi.. tapi lama sikit.. gambar anime2 yang kurang menyenangkan timbul.. isyhhss.. biar betul..(gertak aku dalam hati la).. x kan ada maksud yang bukan2 kot.. then aku cari.. cari.. dan terus cari sampai pukul 1 pagi sekarang nie..

dan akhirnya.. korang nak tahu.. apa maksudnya.. nasib baek perkataan tersebut ada kaitan dengan aku gak.. ok.. nak tahu.. OTAKU   nie satu perkataan jepun ..(hahah.. saja nak gtau.. conform2 la korang tahukan.. bunyi pun dah tahu tue perkataan jepun..) .. TAKU .. bermaksud rumah ...OTAKU  (おたく / オタク).. pula bermaksud seseorang yang negetif.. suka duduk dirumah seorang diri  (x bersosial).. dan hanya melayan anime.. mangga.. dan video game...  yang tersangat obses..

tapi tue.. ada kaitan dengan aku kew.. cz aku minat anime jz sebagai isi masa lapang jew.. laen la kalau bab suft internet.. sememangnya sangat2 obses.. sehari x buka lappy.. mengadap internet.. macam x hidup.. huuh~~ tapi nie dalam kategori OTAKU juga kew.. hihi~~

tapi kalau dilihat dari istilah inggeris.. OTAKU.. juga dikategerikan sebagai budak nerd.. yang dikatakan aneh lagi pelik dalam kehidupan seharian mereka.. terpinggir dari orang lain.. dan membosankan.. mereka juga dikatakan terlalu obses dengan komputer.. video game.. buku komik dan lain-lain.. (hai.. nampaknyer.. cam dah terkena sekali..) tapi kalau obesis internet.. sampai jadi macam Mark Zuckerberg.. berbaloi.. muda2 dah jadi jutawan.. uuuhhuhu~~

akhirnya dapat juga maksud OTAKU...


p/s:: walaubagaimana obses pun terhadap benda lain .. pelajaran diabaikan.. JANGAN..

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...