:: diri ku bukan aku ::

perbaiki diri adalah perkara yang baik dalam terbaik.. sebaik-baiknya.. kita mencuba.. daripada tidak melakukannya langsung.. aku teringat lagi satu kata-kata motivasi...

      " mengapa seseorang itu lemas apabila ia jatuh ke dalam air??
lemas kerana ia menetap di situ tanpa bergerak dan mengerakkan dirinya ke tempat lain.
ramai dan akhirnya mati sebagai seorang yang gagal 
sebenarnya tersungkur dan tidak 
bangkit-bangkit lagi...."


aku tefikir mengenai keadaan diri aku sekarang.. kalau aku tak cuba sedaya upaya.. untuk tingkatkan kembali diri.. berusaha sebaik mungkin untuk mencapai aoa yang dikehendaki.. aku seumpama.. manusia yang lemas tadi.. kerana.. x cuba.. untuk menaikkan diri aku sebaiknya.. sekurang-kurangnya.. bila aku dah berusaha tapi tak dapat.. bermaksud aku dah cuba.. aku dah berusaha.. seperti dalam ayat SYURGA CINTA..

" KEKADANG ALLAH SEMBUNYIKAN MATAHARI. 
DIA DATANGKAN PETIR DAN KILAT
KITA MENANGIS DAN TERTANYA-TANYA
KEMANA MENGHILANGNYA SINAR
RUPA-RUPANYA ALLAH NAK HADIAHKAN KITA PELANGI.."

bila aku teringat kembali ayat tue.. aku berserah sepenuhnya kepada ketentuannya.. aku akan terus berusaha dan sabar dengan dugaan ini.. mungkin dengan dugaan ini.. sebenarnya ujian yang diberikan olehnya.. untuk melatih diri aku pada keadaan masa akan datang atau sebagainya.. wallahhualam..


Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...