:: nak dengar cerita x??::

tadi tyme lipat baju.. tetiba lak aku teringat cerita kawan aku nie.. yang bergaduh dengan.. (boleh dikatakan kawan baik dier juga la.. kata orang.. tapi aku x perasan lak yang diorang kawan baik.. cz aku nampak biasa-biasa jew.. ) aku teringin nak cerita sebenarnya.. tapi rasa cam busy body lak... tapi dalam hati nie teringinlah nak tahu cam mana keadaan diorang...

permulaan cerita tentang kawan aku nie.. (aku letakkan dier sebagai A).. dier nie pada mulanya x kawan dengan lelaki..  dan satu kelas lak dengan si B nie ( B.. kawan yang digaduhkan).. pada awal pandangan dier pada  si B..  sangat menakutkan.. walaupun orang  selalu cakap si B boleh la tahan.. baik dan pemurah.. tapi tyme tue A.. memang x berani.. kalau selisih tepi pun jz tengok cam tue jew.. sehinggakan B jatuh kerusi hingga patah di library pun.. si A jz tengok jew.. tanpa berani kata apa2.. sebabnya.. si A nie.. ada pengalaman yang menyebabkan dier x suka lelaki..  dan nak pula.. pertama kali A jumpa B..  A rasa B nie sama perwatakan dengan lelaki yang dier tak suka tue.. lagi-lagi la dier x nak dekat..

sehingga la satu masa.. pemilihan kumpulan dilakukan.. A just join jew kawan2 yang terdekat dengan dier.. nak pula tyme tue.. kawan A nie rapat dengan B.. jadi diorang.. terpaksa la satu kumpulan.. tyme tue.. aku rasa A punya perasaan.. aku pun x pasti la.. tapi dier cakap dier x suka.. tapi x tahu nak nyatakan macam mana.. last2 dier jz ikut jew... sebab terpaksa..

semester dua.. aku x tahu sangat perkembangan dier.. sebab kos dier pun busy kan.. dengan pelbagai kerja amali.. jadi kami x banyak bersembang.. dan masuk semester.. semester yang seterusnya.. A cakap.. dier dah ok dengan lelaki.. walaupun dier rasa perlu berhati-hati dengan lelaki... tapi dier dan open dengan lelaki (open yang still berpegang pada batasan islam) .. x macam dulu.. x berani nak bertegur dan bercakap lagsung.. ckp pun jz yang penting2 jew.. dan perkembangan terbaru.. dier banyak group dengan si B.. cam tue la keadaan dier dah ok dengan si B... katanyer sebab si B nie.. selalu bercerita sikit.. maybe sebab tue diorang boleh rapat... (rapat kew???)

sehinggalah kalau ada apa-apa si A nie selalu minta tolong pada si B.. sebab A rasa B nie kawan terdekat dier yang boleh diharapkan.. dan setahu aku B... x pernah membantah.. cuma dier bagi suggestion la kalau ada yang tak kena.. (cam tu la kot.. cz aku pun kenal juga si B nie.. sebenarnya.. uhuh )cam tue la keadaannya si A dan si B nie.. nak kata rapat.. aku tengok biasa-biasa jew diorang nie.. tapi kawan2 aku yang lain cakap.. diorang nie sangat rapat.. aku pun x pasti.. cz biasa la.. aku nie kan manusia yang tak ada perasaan.. jadi susah nak faham perasaan orang nie...

dan yang terlatest punya cerita..  si A dan si B.. sekarang.. masing2 tak bertegur sapa.. (dah pula dah..) sebab sorang cakap kawan makan kawan dan sorang cakap.. dier dah banyak menyusahkan kawan.. lebih baik  menyepi... dan masing2 bawa haluan sendiri la.. walaupun satu kelas.. masing2 tak bertegur sapa.. kepala angin dua2.. ntah la.. aku pun x faham dan x tahu macam mana dengan diorang tue..

tapi apa yang aku pasti.. aku dengar2 la.. kawan si B yang ceritakan pada aku.. (kalau dier tipu aku tipu la).. kenapa si B suka berkawan dengan si A.. cz aku ada nampak si B nie jenis memilih kawan sikit.. x semua dier akan kawan rapat.. jawapan si B sebab si A nie lonely.. suka sorang2... jadi dier nak kenal dengan lebih rapat..  dan sekarang.. aku pun x pasti dengan diorang.. masing-masing ada pendapat masing-masing.. 
NTAH LAH...


p/s:: pada pendapat korang pula... macam mana???

 

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...