::baiknya perasaan MALU ::

... MALU & TAKUT , satu perasaan yang baik apabila berada pada tempat yang betu....

bila aku fikir malu.. aku tutup aurat ku..
bukan  sekadar dapat menutup lemak atau parut2 yang ada... 
tapi untuk menutup pandangan jahat manusia pada diri kita...
menutup aib yang telah dituntut..

namun hati sentiasa jahat memikirkan..
untuk memperagakan tubuh pada pandangan orang lain..
megah.. bongkak.. dan bangga.. apabila mendapat pujian..
memperagakan diri..
sedangkan kita yang mengalami kerugian..

namun aku bersyukur..
dengan perasaan malu yang ada pada diriku..
semua perasaan itu dapat ku hapuskan ..
hapuskan keinginan dan hapuskan niat jahat tersebut..

Malu..
mendidik aku untuk berfikir dalam setiap tindakan..
membuatkan aku faham situasi sebenar..
malu juga 
menjaga aku untuk menjaga tingkah lakuku..


Jadi bersyukurlah sekiranya anda mempunyai sikip malu yang tinggi...


Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...