:: khayalan semata-mata ::

cuti hujung minggu.. selalunya aku takkan lepaskan peluang cuti aku.. untuk habiskan stok cerita2 korea n jepun yang aku ambil dari kawan2... atau aku download tyme aku aku cari maklumat.. ( sebab aku  kempunan nak tengok tv) biasa la life kat cnie.. x sama seperti aku diploma dulu.. di Bintulu.. kalau kat sana selalu jew lepak kat bilik tv blok.. tonton tv.. tapi kat cnie..nak lepak pun segan cz orang jarang masuk satu.. langsir pula x de.. memang jelas nampak kalau aku lepak kat sana.. knp?? sebab aku nie kan pemalu.. eh cehss~~ x de la.. sebab aku nie jenis suka privacy.. dan aku x suka bdk2 blok aku... jadi kalau ad langsir.. x la nampak sangat aku lepak kat sana kan..

ok.. balik pada cerita korea.. hahah~~~ satu agi aku habiskan.. (dalam masa satu malam- hingga pagi sebenarnya.. kul12 baru tido.. kan bagus kalau study cam nie.. habit yang sama kalau aku baca novel.. nak habiskan segera dalam satu hari.. puas) kali nie cerita PLAYFULL KISS.. urmm.. bila baca blog.. aku tengok.. banyak yang suka cerita nie.. n kebetulan dalam externel kawan aku ada cerita nie.. jadi aku x  nak lepaskan peluang  utk tonton....lepas tengok cerita tue.. aku rasa boleh la aku bagi 5 bintang.. tapi watak hero dier aku x suka.. hahah...   sebab control giler2... (peminat cerita nie -  sila jangan marah~~ uhuh).  sikap dier yang pandai apa semua aku x kisah ( selute d ctue.) . tapi tyme kat kolej tue.. cam x boleh blah pula.. dengan isteri dier x nak pula berkepit.. tapi dengan perempuan lain.. boleh lak kan.. x kisah la pula..  isyh geram betul aku.. tau la isteri dier x pandaikan...  (tetiba teruja lebih lak dengan cerita nie.. aduss~~)

hah.. bila sebut mengenai ..TERUJA nie... aku rasa.. better aku buat rumusan akhir aku mengenai cerita2 korea yang aku tengok selama nie.. terutama yang melibatkan lelaki.. (hero bagi cerita.. senang cakap kan) yang konon2nya fokus kat kerja dier.. x layan perempuan..  dan ego yang tinggi.. then last2 suka kat perempuan  tue..betul x??? hurmmm... cz lepas nie.. aku nak fokus dekat final exam lak yang x berapa minggu jew agi.. sebab tengok cerita2 nie.. memang x jadi kerja aku.. aku bukan yang jenis buat dua kerja dalam satu masa.. bagi aku fokus penting.. kalau buat dua kerja.. alamatnya.. satu jew la aku dapat.. satu lagi hilang terus..

untuk review cerita nie... sekarang aku nak libatkan 4 jew drama yang dapat aku lihat dengan jelas..  ( dari pendapat aku la) dan gaya lelaki ego  atau  sangat berperinsip nie..  jaga orang yang dier sayang.. iaitu NADOME CATABILLE , BOYS OVER THE FLOWER, YOU'RE BEUTIFULL dan PLAYFULL KISS..  

kalau ikutkan ranking aku, aku suka watak hero... dalam...

     1. NADOME CATABILLE.. 
- aku paling suka watak hero dalam cerita nie.. sebab dier.. sangat-sangat pentingkan cita-cita dier ..  x kisahkan benda lain.. tegas.. tapi hingga satu part.. dier ikut nasihat orang..   dalam bab cinta-cinton lak.. x layan perempuan walaupun banyak yang minat kat dier..  tapi sangat2 la take care dengan perempuan yang dier sayang.. (5 bintang)..walaupun dier x tunjukk yang dier sayang kat perempuan tue.. contohnya: hari2 masak untuk perempuan tue.. jaga kehidupan harian perempaun tue.. tapi x control.. 

     2. YOU'RE BEUTIFUL..
- nie pula ego + prinsip sendiri..  suka tunjuk hebat .. tapi bab take care.. 4 bintang.. gaya take care dier aku suka.. cz bila perempuan tue ada masalah.. mesti dier ada (kebanyakkan la).. dan banyak membantu.. walaupun yang dier bantu tue.. x jelas nampakkan.. contonya nak sembunyikan identiti perempuan tue.. yang menyamar jadi lelaki.. sanggup korbankan diri dier untuk bersama dengan perempuan yang dier x suka tue.. tapi yang x best nyer dengan dier nie..  masalah dier susah nak faham diri sendiri.. bila ada melibatkan family mudah melenting.. susah2.. nasib baik ad kawan2 yang prihatin tentang perasaan..

    3. BOYS OVER THE FLOWER
-  nie ego tinggi.. awal2 jew..  lepas tue baik n take care.. sangat romantik..  tapi terlalu la kuat jeles.. dan king contral yang terlampau sangat.. merana perempuan tue.. rimas tau orang macam nie..  memang la nampak sayang tapi jadi menyusahkan.. 

    4. PLAYFULL KISS..
- yang nie.. memang x boleh blah.. tahap pemerhatian memang tajam..  aku suka tue..  tapi macam x de perasaan jew.. err.. sakit hati gak tengok.. siap kutuk perempuan tue agi depan kawan2 dier.. perempaun tue ada masalah agi la.. kurang membantu.. untuk sesetengah part ada gak la.. untuk tahap take care.. memang aku letak 2 bintang jew.. jenis yang susah tunjuk respon.. tapi dekat rumah aku suka dier.. cz baru ambil berat d ctue..

tue jew la  coment aku sikit2 mengenai mengenai watak2 hero dalam cerita korea nie.. korang lak macam mana??? mesti ada yang x setuju dengan pendapat aku kan.. biasa la.. manusia bukan semua sama.. masing2 ada pendapat sendiri.. macam juga cikgu fizik aku cakap.. kalau semua jadi nak jadi jurutera.. siapa nak jadi doktorkan.. betul x???  jadi masing2 penilaian.. masing2 pendapat.. ok la.. dah abis sesi aku melalut untuk cerita korea.. pasnie.. rehat jap.. sambung tyme cuti semester lak.. (untuk cerita korea jew.. blog ikut mood pula)...ok.. cau dulu.. sambung buat poster yang kena reject semalam.. sedey tau.. tapi x pe usaha tangga kejayaan.. ihhihi~~~

p/s:: namun.. apa2 pun.. awal agi aku dah kuatkan pada tajuk diatas.. iaitu.. KHAYALAN SEMATA-MATA...  mengarut... sambil layan cerita jap.. uhuhu~~

Comments

  1. wah wah, nice nice. lame ta tgk citer2 korea :)

    ReplyDelete
  2. biasa la cerita korea memang the best.. tapi terpaksa tinggalkan jap.. untuk bagi laluan stdy pula..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...