;:: x mampu nak stop :::

...baru jew.. semangat nak stop blogging.. facebook.. tetiba malam nie.. layan balik.. isyhhhh.. cam mana nak insaf nie.. nak study baek2.. muhasabah diri.. muhasabah diri... nak fokus pun tergendala.. urmm...

.. sebenarnyakan... malam nie.. konon2nya mood aku x baek..tapi lepas baca mukabuka...tetiba aku jadi terlebih motivasi.. sebabnya.. banyak ayat2 motivasi di postkan ke facebook..jadi secara tetiba aku dah terjebak untuk memotivasikan diri aku sendiri.. dan orang2 lain dalam facebook gak.. yang membuat ayat-ayat emo.. aku post kat diorang gak.. uhuh~~ tapi masalahnya.. motivasi nak improve diri.. study nyer belum gak.. asyik ngadap jew.. x terbuat agi..

tapi sebelum aku cau.. nak mengadap note jadi x jadi nie.. aku nak sisipkan sikit kata-kata motivasi kat korang.. n promote gak.. mai baca sikit meh...

 "Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan 
hatimu serendah mutiara di lautan."

"Orang yang cekal dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi, tidak pernah merasa terancam dengan perkataan atau perbuatan yang remeh dan tidak disengajakan. Sebaliknya mereka akan menumpukan perhatian ke arah mencapai matlamatnya."

"Setiap orang dapat mencapai kejayaan dalam hal apa saja, asalkan ia
sangat menyukai pekerjaan yang dilakukan."

"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat
yang tidak pernah mengalah."

"Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan."

semuanya dari :: QUSIM


P/S :: kalau korang rasa diri nie kurang semangat.. cubalah cari sumber-sumber yang mampu untuk memberikan semangat kembali pada diri korang.. contoh.. laman-laman motivasi atau  join facebook yang bermotivasi kew.. terutama bila dah dekat final exam nie.. motivasi diri banyak down la..

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...