::cuti semester bakal tiba::

" cuti yang bakal tiba.. turut bakal memboringkan aku "


yea.. cuti semester bakal tiba.. membelon la aku dudduk dirumah selama cuti semester empat bulan tue.. yahuu!! (yea..yea.. la sangat cuti semesternyer tue pada hal ada satu agi paper exam yang belum habis.. sebab lambat sangat.. dan gap dier terlalu lama.. menyebabkan aku rasa dah start cuti semester..) apa rancangan korang sempena musim cuti empat bulan nie.. 
  •    melepak kat rumah sambil meningkatkan kos elektrik dirumah.. cz mengadap tv and lappy 24 jam..   
  •    habiskan kolelsi cerita korea dan movie2 yang korang kumpul dari kawan-kawan
  •    membelonkan diri..
  •    menghabiskan beras mak bapak korang..
  •   lepak sengan kawan-kawan pergi shopping, tengok wayang, karoke...
  •   layan anak-anak saudara korang yang bersepah di rumah..
  atau kalau yang di tahap yang baik sikit....
  • cari kerja tambah duit poket
  • minta latihan intership tambahan kat lecturer (kalau rajin)
  • tolong mak ayah berkerja (ke kebun ke yang ada kebun)
  • jadi guru sambilan di sekolah2 (tue pun kalau dapat)
  • atau pergi tuision bahasa dan kelas muzik.
yang masa satu pilihan korang tyme cuti nie cakap-cakap... jom kita berkongsi bersama..  sesungguhnya aku sangat boring duduk di rumah tau.. tak tahu nak buat apa... habis x pun kerja aku seharian jz kemas rumah jew.. dan tengok tv..  memang tak akan keluar punya.. nak jumpa kawan2 agi la minta simpang.. oleh yang demikian.. aku terpaksa mencari alternative lain.. untuk hilangkan rasa boring aku tue.. bukan cari kerja tapi minta kerja..

setakat nie alhamdulillah aku tak miss sangat dalam keja keculia bulan puasa full day kat rumah.. beforenyer.. gap seminggu jew sebelum buat keja lain..  kerja aku cuti semester nie bermula..

21 Mei 2011
CO PARADE/kawad co

28& 29 Mei 2011
KARNIVAL SUKAN

*7-10 Jun 2011
FOMDEX

*13 Jun 2011
PRA PENTAULIAHAN
 
1-30 Jun 2011
Mobility Tay Nguyen University, Daklak Province, Vietnam
 
4 -30 Julai 2011
Volunteer  Global Environment Centre
 
* tak pasti dapat join atau tak..
 
wah.. best-best penuh aktiviti.. x de la nak membelon sangatkan kat rumah .. sekurang-kurangnya ada juga aktiviti manfaat untuk dibuat walaupun tek berapa nak ada income masuk tapi.. sure2 ada kerja nak dibuat... tapi yang takutnyer.. transfer student mobility.. urmm.. kat vietnam tue.. apa la aku nak cakap dengan diorang nanti dah la bahasa diorang aku tak faham.. nak guna english nie tersekat sikit tekak aku.. apa2 pun.. cuba dulu la.. terbang juga aku ke negara orang kan... alhamdulillah.. 


adakah tempat tue nanti macam nie??? sapa yang ada pengalaman di vietnam tolong share...
 



Comments

  1. dulu prince time cuti sem mmg akan bekerja cari duit poket sendiri...sonok dpt kenal gan mcm2 org dan benefit kat kite nnt ade pengalaman keje mayb akan membantu kite tuk dpt keje yg lbh baik nnt..

    ReplyDelete
  2. wa. bestnyer mobility.. g la

    ReplyDelete
  3. waah..bess nye bleh mrantau kt negara org..nt jgn lupe share pglmn tuu..hehe

    ReplyDelete
  4. @prince halilintar::
    betul tue.. prince.. best kan dapat cari pengalaman sendiri.. tapi saya belum berkesempatan agi nak berkerja.. maklumlah.. tyme cuti memang jadi suri rumah sepenuh masa jew.. tue yang kali nie cari peluang.. elak membelon diri..

    @gha :: isilah mobility undur fakulti.. cz kmi ari tue jz try jew.. tiba2 dapat pula... alhamdulillah la.. dapat pengalaman baru..

    @budak ice:: insya-allah akan dikongsikan nanti di sini.. harap2 ok la perjalanan nanti hendaknya..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...