:: aku bukan seorang seni::

assalamualikum.. jumpa agi.. wahai blogku..

datang jap sini sebelum tidur dan menghabiskan homework2 yang perlu disiapkan.. mind set sekarang think positif.. walaupun ada kerja .. think positif untuk siapkannya ok.. kalau sebelum nie.. aku banyak bercerita berkaitan perkara2 negetif jew disekitar aku.. macam nie.. macam tue..  tapi sekarang aku  nak berfikiran positive pula.. think positive.. for stay in positive position..  one quote about positive.. bagus gak la bila difikirkan..

DOUBLE negatives are positive, double positives are positive, 
even the math agrees that positive wins. Why be so negative? =)

jawapan aku >> sebab ad negetif n positif kan..
answer is negative lah kan..
kekadang negetif pun bagus gak untuk kita ambil jadikan terbaik.. sebagai contoh.. kalau kita cakap  "au~~ sedih.. kawan aku pandai .. kenapa aku pun tak pandai juga.." tapi disebabkan oleh kita fikirkan kita tak pandai.. kita cuba berusaha bersungguh2 untuk berjaya kan.. betul x??? sekurang2nya.. kalau tak mampu mencapai setinggi langit.. dapat meredah awan pun dah kira tinggi la kan.. daripada hanya memerhati di bawah.. tanpa mampu memilikinya..

berkaitan aku bukan seni.. YA.. aku bukan seorang yang seni.. dari tutur kata ataupun berkarya.. tak ada langsung.. sebabnya aku hanya mampu memerhati.. ini bermaksud aku tak mampu memiliki.. seperti yang memerhati awan biru.. tak mampu redah awan.. apatah lagi mengapai langit.. sebabnya aku ada haluan aku sendiri.. tak sampai aku di atas.. aku masih ada laluan ke kiri dan ke kanan.. mencapai cita2ku.. itu haluan aku sekarang..

aku suka melihat orang yang mempunyai seni yang tersendiri dalam diri mereka.. berkarya.. melukis.. menari.. berlakon.. bermain muzik.. kelihatan sangat hebat.. sehinggakan kekadang.. aku rasa diri aku sperti tidak mempunyai keistemewaan langsung.. bila berada di dunia mereka.. namun aku tetap bersyukur.. dalam ketidak punyaan keistemewaan tue.. aku masih mempunyai keistemewaan yang tidak ternilai dalam diri.. iaitu kelengakapan sifat  dan otak yang mampu berfikir.. mata mampu melihat.. telinga mampu mendengar.. dan segalanya sempurna.. alhamdulillah..

apa yang pasti paling jelas padaku.. aku lebih suka memerhati yang menyebabkan aku lebih memahami manusia.. walaupun hati aku menolak dengan sifat manusia.. kadangkala..







Comments

  1. setiap dari kita punya kelebihan dan kekurangan yang tersendiri... apapun, bersyukur dengan segala kelebihan yang dimiliki kerana belum tentu orang lain mampu memilikinya... kekurangan pula jangan dijadikan alasan untuk kita terus berada di bawah...

    ReplyDelete
  2. kdg2 kite pun xsedar kite ade kelebihan yg org lain xde sebenarnya...be hepy by urself

    ReplyDelete
  3. betul kata shera tue..apa2 pun kita yakin dengan apa yang kita buat.. mesti semuanya baik bukan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...