::merawat diri::

assalamualaikum..

hai.. apa khabar semua..?? mood aku malam nie,.. tetiba lak rasa nak berkongsi petua kecantikkan sikit dengan korang semua.. actually untuk aku sendiri la.. yang rasa  semakin hari.. kulit semakin kusam.. aku pun tak pasti kenapa.. mungkin sebab sekarang cuaca  tak menentu kew??? atau aku kurang minum air?? banyak terdedah pada panas terik kew?? atau sebagainya.. entah la.. tapi apa yang pasti.. aku rasa kulit aku kering sangat.. berkedut2 macam tangan orang tua dah.. pakai losyen pun kurang berkesan.. jadi malam nie, try la godek2 untuk dapat info sikit..  jom kita tengok sikit..

MENYEGARKAN KULIT

Muka yang lesu dan tidak bermaya tentu menghilangkan seri wajah seseorang. Berikut adalah beberapa petua untuk menyegarkan kulit muka;
  1. Perah sebiji epal hijau dan sapukan jusnya ke muka. Biarkan selama 10 minit kemudian cuci muka dengan bersih.
  2. Perah limau nipis lebih kurang empat sudu dan campurkan dengan satu sudu kecil madu. Sapukan pada muka dan biarkan selama satu jam. Bersihkan muka dengan air suam. Boleh juga dijadikan sebagai masker dan untuk mengecilkan pori-pori. Amalkan dua kali seminggu.
  3. Bersihkan muka dan biarkan selama lima minit. Sementara itu, jerang air sehingga mendidih, kemudian tuangkan ke dalam sebuah bekas.
    Tundukkan muka anda ke arah bekas itu supaya wap yang panas sampai ke muka. Sambil itu tutup kepala dengan tuala supaya wap itu tidak dapat keluar. Amalkan setiap pagi dan malam, beberapa kali seminggu sebelum dapat melihat kesannya.

Just ambil petua jew.. buatnyer memang susah nak ditentukan.. namun apa2 pun tak salah mencuba..

Comments

  1. klu mkn epal hijau byk2..boleh segarkan kulit tak?hehe

    ReplyDelete
  2. maybe boleh dari dalaman.. tapi kalau makan rasanya lebih kepada mengurangkan kolestrol la kan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...