oh my fyp...

assalamualikum...

sekarang aku dah berada di minggu kedua  dan hampir masuk minggu ketiga sudah buat projek FYP di Tanjung Karang, SELANGOR nie.. sambil mengumpul data berkaitan spesies rama-rama dan kupu-kupu di kawasan Ladang Kelapa Sawit.. Alhamdulillah sehingga sekarang pun dah banyak spesies yang aku dapat...  dan cerita dan ragam pun pelbagai juga la selama aku duduk di Homestay wak amin nie dengan 12 rakan-rakan aku nie.. setiap hari mesti ada satu kisah diantara kami dan juga homestay.. hurmmm..  apa2  nanti aku cerita...

untuk pengetahuan korang semua.. kami yang datang disini melibatkan beberapa projek iaitu
    - burung
    - kelawar
    - serangga di tanah
    - lepidoptera (rama-rama dan kupu-kupu)

untuk projek ini melibatkan 12 orang pelajar iaitu aku dan kawan-kawan aku.. dibawah 2 orang supervisor Dr. Bad , Dr. Puan dan Dr. Hasmadi..

Skop kajian terdiri daripada kajian kelimpahan dan kekayaan spesies di kawasan kelapa sawit dan kawasan sawah padi...  oleh demikian kena la kenalpasti sp. dan juga ad juga yang membuat observation untuk analisis data  menggunakan system...


Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...