CEMBURU..

dalam dunia nie..
tak semua yang orang dapat kita mampu dapat...
dan tak semua juga yang kita dapat.. orang akan dapat...
so kenapa kita perlu jealous...

sebab manusia ada kelebihan masing-masingkan..
jadi bahagialah dengan apa yang kita dapat..
dan jangan pikir kita tak pernah ada sesuatu apabila kita melihat orang lain ada benda tue...
dan sesetengah benda perlukan kita berusaha lebih untuk mendapatkan sesuatu untuk setara dengan yang lain..
so kenapa perlu jealous aka cemburu...
aku tak suka tau...

ada manusia yang tak mengaku di "cemburu" atas sesuatu benda..
tetapi selalu mengungkit benda yang sama keatas orang lain..
pada aku.. aku pandang benda tersebut adalah perkara biasa sebab itu kelebihan dia..
tapi sesetengah insan tak.. mungkin ada riak cemburu disitu..
apabila bila benda yang sama sering disebut sebut..
kata boleh tahu la perbezaan tak puas hati dengan cemburu manusia tue..
kalau tak puas hati dia takkan bandingkan dengan dia..
nampak tak situasi disitu..
sedarlah wahai manusia-manusia....

nasihat aku kepada yang selalu cemburu..
dan kepada diri aku juga yang kekadang suka nak cemburu dengan kelebihana orang..
dan keistemewaan yang orang dapat..
tak payah la kita nak hendik sangat orang atas jealous kita..
"eh.. aku pun boleh buat la"
sedangkan benda tue tak nampak pun..
tapi cuba cari kelebihan diri kita.. berusaha sendiri.. dan tingkatkan diri..
apa yang orang boleh buat tue.. kita boleh buat.. tapi jangan jatuhkan orang.. hendik orang..
menyakitkan hati.. orang sekeliling tengok pun rasa nak lepuk.. sumbat cili dalam mulut...
sopan sangat kew sikap kau yang suka hendik orang tue.. dasar manusia jealous..
nampak sangat kau tak mampu berusaha sendiri.. nak berjaya dengan jatuhkan orang..
amalkanlah.. Tuhan tue Maha Adil lagi Mendengar.. manusia yang dizalimi doa dia lagi dimakbulkan tau..


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...