SERBA SALAH

nie orang cakap...
di telan mati mak, diluah mati bapa
bila ada dua benda yang kita fikir melibatkan risiko dan serba salah... dimana.. pilihan aku diam adalah penyelesaian..

kalau cara aku, aku lebih suka memilih diam bukan bermaksud lari dari masalah... sebab aku tahu lari tak pernah menyelesaikan masalah.. dan aku memilih untuk diam apabila terlibat dalam masalah... kerana diam bermaksud aku memilih  risiko diantara telan atau luah... salah satu akan berlaku nanti.. atau kedua-duanya pun akan terlibat.. itu pun risiko... tapi pilihan ketiga.. untuk aku rasa serba salah itu mungkin kurang... itu risiko besar yang aku nak kurangkan... serba salah bagi aku parut yang parah... kenapa aku kata parut.. parut kerana memberi kesan kepada aku.. parah pula sebab menjadi ingatan yang lama pada aku.. so diam.. bermaksud aku ignore segalanya....

tue pilihan aku.. ya.. aku berani menerima risiko.. sebab aku takut luka yang parah... tapi bagai mana dengan orang ketiga.. yang kena mengambil risiko yang sama sedangkan dia tiada kaitan lagsung dalam isu ini.. macam mana tue...
"oh, orang ketiga membuat aku confius.. setelah aku diberi 2 perkara menyerabut kepala aku..."

situasi tak suka dengan aku... lantak la.. aku tak pernah kisah pun.. hak masing2 untuk suka atau tidak.. sebab aku ada pendirian aku sendiri dalam hidup...  dan aku ada pilihan hidup aku sendiri.. ya memang aku seorang yang degil dan keras kepala.. tapi dalam beberapa isu.. aku cuba lakukan yang terbaik untuk orang lain.. sebab aku tak nak rasa serba salah.. sebab serba salah itu pun sesuatu yang berat untuk diterima akal fikiran... so respect my option... if u want to chose.. take u good desicion.. all will be better.....





Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...