Kenapa Harus Begini Doktor???

 ASSALAMUALIKUM...

Doc kenapa begini...
kau membuat aku sedih bila mendengar khabaran ini..
hancur.. luluh.. kecewa..
apabila khabaran itu sampai ditelingaku...
kau patutnya bagitahu aku awal-awal lagi...
supaya aku tidak perlu rasa terkejut mendengar khabaran ini..
dan kini aku kecewa sendiri.. dek berita yang kau sampaikan..
oh doctor.. kenapa begini...

sekarang nie.. nak menangis tidak berguna..
nak bergembira pun.. aku dah kecewa..
daripada setiap apa yang kau rahsiakan..

kew ada helah disebalik kata-katamu...
adakah kau mahukan aku study lebih untuk subjekmu..
atau pulang dengan segara ke kolej untuk menyiapkan fyp yang tertangguh..
atau tidak mahu aku membulatkan diriku dirumah selama dua minggu..
disebabkan itu kau katakan exam akan berlaku minggu ini..
dan tergesa-gesa aku perlu pulang ke kolej..
sehinggakan perlu meredah banjir yang berlaku di serdang..
oh doctor...
pemandangan yang indah untuk puisi yang indah-indah kan...

namun apapun aku redah...
dan sangat berterima kasih padamu..

sesungguhnya..
FYP aku hampir-hampir ke arah siap sepenuhnya..
berat badan aku dapat dikurangkan semula ke tahap asal..
baju aku yang tinggal ari tue x sempat berbasuh... dah basuh semuanya..
dan bilik aku kemas seperti sediakala..
terima kasih doc..

dan lagi satu..
kalaulah kau informkan penangguhan tarikh exam kau tue lagi lambat..
mungkin aku dah mampu habiskan study subjek-subjek kau nie..
(jelas tak sapa yang sekarang nie suka sangat buat keja last minit..hasih~~)
makaceh doc.. makaceh..


_puisi ini ditujukan khas buat doc tersayang_        
terima kasih kerana mengarahkan aku balik kolej awal
dan membatalkan niat untuk tinggal dirumah lama-lama..
kalau tak conform kerja tak siapkan...makaceh.. makaceh..
..yang pasti ini puisi kew... tak indah pun!!!... =P

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...