Chaiyuk FYP!!!

 ASSALAMUALIKUM...

orang selalu kata kat aku.."tak ada kelas pun tak boleh siapkan FYP.."
situasi diorang macam aku tak ada buat apa langsungkan kat cnie..fokus sepenuhnya kat fyp jew kan..aku rasa kalau betullah situasi aku macam tue.. tak de la aku nak membazirkan ptptn aku stay satu sem kat cnie untuk buat fyp jew... sedangkan aku boleh habiskan dua tahun setengah... (kelebihan kepada budak ex-diploma)..

truely situation.. semester nie aku ada 13 kredit.. 3 kredit untuk pengurusan kawasan legeh.. 4 kredit projek akhir dan 6 kredit palapes.. ya PALAPES.. palapes la menyebabkan aku kena tunggu sini 3 tahun dan saja suka suka tinggal satu subjek pengurusan legeh untuk mengisi keboringan aku disini.. sebab aku percaya.. kalau aku handle projek dan palapes saja untuk semester nie aku takkan menjejak kaki ke fakulti.. dan conform kewujudan aku di upm nie orang tak tahu pun.. kecuali penghuni kolej.. kerana asyik memerap di bilik..  sekarang pun banyak info mengenai fakulti dan akedemik aku tertinggal nasib baik ada facebook.. tak la ketinggalan sangat..

sebenarnya dalam keadaan satu subjek pun mampu buatkan aku tak tentu arah semester nie.. bukan kerana subjek tue sebenarnya.. tapi komitmet pada palapes.. kejap majlis nie.. kejap program tue... meeting.. meeting.. deko.. itu ini..  so hidup aku tak tenang sangat... nasib baik la kelab pun dah lepas jawatan..  tapi semua tue ada yang best, aku suka sebab benda enjoykan.. akibatnya fyp aku... tak buka langsung la.. nie pun masuk minggu second test.. baru start tenang.. sebab benda2 lain berkaitan pertaulihan dan palapes settle hujung-hujung study pula.. so tenang sikit nak buat kerja..



satu lagi masalah bagi aku adalah untuk memulakan.. yea.. sangat bermasalah.. walaupun dah ada depan mata pun tak tentu aku buka.. kalau dah buka.. tapi tak ada mood pun tak tentu aku baca.. tue la puncanya masalah aku.. so bila aku buat benda lain.. yang aku suka.. aku dah tolak tepi dah benda yang lambat lagi tue.. walaupun hari-hari fikir dan teringin gak nak tgk.... dek kerana fikirkan .. 0oohh lambat lagi.. benda tue tidak akan dibuka..

tapi bila aku dah buka... n start jatuh cinta.. memang tak lepas la.. dua malam  berturut-turut tak tidur pun tak kisah.. yang penting apa yang nak dapat.. dan siap dengan sempurna.. walaupun ada gak la selang-selang dengan anime jap.. kerja tetap diteruskan... tapi sekarang dah rasa penat dan berat kepala.. hehe.. terexcited la pula... namun hasil 2 malam berjaga..




SLIDE PRESENTATION= 20% lagi...
DRAF LAPORAN = 40% lagi..

sikit jew lagi...
report dan slide.. dua2 sekali, sekali harung.. ada idea terus masuk.. then copy ke slide.. touch up sikit... kan senang.. aku rasa untuk draf laporan yang aku buat nie.. bukan draf lagi dah.. tapi thesis yang hampir complete.. tinggal discussion jew lagi.. chaiyuk..chaiyuk..minggu depan ready dengan test and trip kemudiannya pula presentation.. so perlu siap awal sebelum pergi amali trip... tapi balik cuti dulu mengundi.. heheh~~~

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...