Kreatif!!

ASSALAMUALIKUM...

sila sebut  perkataan kreatif dengan hati yang taksub.. "KREATIF~~!!"

sesungguhnya aku sangat-sangat taksub dengan manusia yang kreatif.. bagi aku diorang sangat awesome.. kenapa?? sebabnya otak diorang sentiasa berkembang... dapat memikirkan benda yang menarik dan cantik dari barang-barang seharian yang mungkin kita angap sebagai sampah yang bakal dibuang dan dimasukkan ke dalam tong kitar semula atau longgokkan sampah... diorang sebenarnya telah mengurangkan sampah-sampah diatas bumi ini.. so mereka adalah seorang yang awesome.. penyelamat bumi yang hebat.. dan KREATIF... (sekali lagi dalam situasi taksub)...


pernah tak kita terbayang bontot botol minuman tue boleh dijadikan hiasan secantik nie.. sedangkan kalau benda gantung-gantung ni kalau nak beli diluar sebagai hiasan bilik tidur atas pun ruangtamu paling murah pernah jumpa RM20 atau RM30 bergambarkan ladybird n pooh.. kalau yang skema and plain up lagi la dari harga tadi.. hingga mencapai ratusan ringgit gak la bergantung pada design.. tapi dengan bontot botol semuanya free.. cuma perlu ambil sedikit tenaga dan masa jew.. untuk siapkannya.. jimat duit... rumah pun cantik.. kerja tangan sendiri..


nie pula cover lampu... cantikkan.. kreatif sangat.. daripada sudu plastik tu dibuang dan memenuhkan tong sampah.. jadi cover lampu pun cantik.. tapi lama sikit la nak kumpul-kumpul sudu nie...

nie pula tin-tin kosong.. lepas masak sardin sambil tumis kew.. lepas buat teh tarik kew.. boleh la guna buat cam nie.. kalau yang duduk kolej.. gantung-gantung pokok dekat tingkap.. buat cam nie.. cantik.. baru la nampak mesra alam sikit.. aku pun berminat juga..

tapi kalau dalam situasi dibawah.. adalah sangat-sangat tidak digalakkan bagi aku kerana.. kita sekarang nak kurangkan pembaziran.. tapi dalam isu nie menimbulkan banyak pembaziran.. waste.. waste..

walaupun rajin sangat kumpul syiling... tapi jangan la sampai begini tau.. 10sen adalah sangat penting walaupun nilainya kecil.. kalau tak mana nak cukup RM1... kalau gunakan penutup botol tak apa.. sebab benda tue tak ada nilai sangat.. so ini digalakkan.. gambar dibawah yea..

cantik.. tapi gambar mangkuk tandas la pula... ok selamat mengkreatifkan diri... jimat sampah dunia..


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...