Lembu punya susu sapi dapat nama

ASSALAMUALIKUM..

Menyingkap sikit pepatah lama... Lembu punya susu, sapi dapat nama...
maksudnya orang lain berusaha, orang lain dapat nama.. bahagiakan orang yang dapat nama atas kesusahan orang lain.. sangat bahagia.. agak-agak susah senang orang yang berusaha tue.. dia ada ambil port tak untuk tolong.. kew sepenuhnya dia pandang tugas dia jew.. alik-alik dah dapat susu, bangga dengan susu hak kerja bersama.. suka hati senang.. sedangkan penat lelah lembu menghasilkan susu ada dia hirau.. ada sapi pandangkan banyak kerja lembu terlepas sebab nak hasilkan SUSU.. kononnya untuk hasilkan produk yang sama bersama sapi.. tapi last-last  lembu yang hasil produk.. sapi tunggu dapat nama jew la...

kalau korang duduk pada perasaan lembu macam mana.. kecil hati tak??  kecil kan..
tapi mampu tak untuk berkata.. tak mampu... takut sapi takkan sedar.. sebab sapi sentiasa pandang dia membantu.. sedangkan lembu perit berusaha.. kekadang dah berkecil hati dah pun.. disebabkan take care yang tidak membantu.. lembu terpaksa diam dengan sapi.. tapi hati lembu sentiasa memgharapkan sapi sedar.. dan tidak mementingkan diri.. dengan membiarkan lembu menghasilkan susu sendirian..
setiap doa lembu.. tolong la sapi sedar.. susu nie susah nak dihasilkan melainkan sapi turut sama-sama menghasilkan susu.. menjayakan produk tersebut.. bukan sekadar bertanya khabar,tak membantu sebenarnya.. kalau setakat bertanya khabar.. anak lembu pun boleh..
last-last dia tolong habiskan susu.. produk tak berhasil pun..
tapi sapi-sapi perlu sedar..

mengerakkan produk bukan lembu jew.. tapi sapi juga..
mana yang belum cukup untuk produk.. sapi kena back up.. bukan tunggu tengok.. dan mengarah lembu.. sedangkan penghasilan produk adalah bersama.. kadang2 masa menjadi kekangan untuk lembu so sapi sila tolong lembu.. untuk penghasilan produk bersama..
Lembu tak minta pun nama lembu dinaikan... dan sapi pun mungkin dalam situsi yang sama.. tapi kalau sama-sama berganding bahu.. dan ambil kerja sorang sikit.. tak kew lagi mudah kerja.. selesai.. situasinya sama juga la dengan perbezaan  adil dan sama rata (pandai2 la korang pikir dan renungkan)..


nie lembu nie buat rusuhan kew apa???


kenapa tetiba cerita lembu dan sapi nie.. ada kaitan dengan pepatah kew..aduhai...tengok cerita tok aki la.. pada zaman dahulu.. ada kot cerita lembu dan sapi nie.. yea kew????


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...