Mimpi..

ASSALAMUALIKUM..

aku mimpi aku dah kawen... gila situasi tue..
dengan pilihan keluarga aku.. tengah tunggu untuk majlis resepsi.. dan tengah pakai baju kawen.. warna peach.. kain kembang separuh ala saloma tue..dengan kerawang-kerawang tudung penuh di kepala dan tangan.. rasa kalau jalan pun kekok.. yea situasi perasaan tyme tue macam real gila.. tapi perasaan aku masa tue.. oh ini hanya lakukan sahaja.. lakonan.. lakonan.. dan aku tak dapat terima situasi tue.. (selalunya kalau mimpi.. aku akan rasa ini mimpi.. tapi tue rasa macam real tapi hati sedapkan.. perkahwinan tue satu lakonan)..


 seriously.. perasaan pakai baju penganti tue rasa macam gorgeous sangat tapi agak semak sebenarnya..
peach dia macam patung tue.. dan baju ala-ala saloma macam yang ketiga tue.. dan crowded macam tengah tue..

tiba-tiba  dapat call dari mak tih aku lagi.. she said "macam mana ok," tanya berkaitan perasaan aku.. jawapan aku macam biasa la.. "ok jew" sambung mak tih aku lagi.. "sabar yea.. tue pilihan keluarga.. apa pun kena terima.. mungkin tue dah jodoh.. tak elok kalau memilih sangat.." dia letak telefon.. dan mak aku sudah sembahyang.. tanya aku sapa call aku jawab mak tih ucap selamat.. then aku pergi dapur.. 

kebetulan kakak aku tengah masak didapur.. weh hari kenduri kau masak.. rajin betul akak aku nie.. bersembang lak dengan kakak aku.. isunya.. tak da yang lain semuanya kaitan remaja.. aku cakap kat kakak aku yang aku dah invite kawan aku untuk pergi dinner.. cam mana nie.. dah ada suami tapi  invite kawan aku pergi dinner and kawan tue lelaki ok...  sambil tyme tue dah tengah prepare nak ambil wuduk.. kakak aku masih memasak di dapur.. kakak aku cakap cancel jew dengan kawan aku tue.. tapi aku cakap "mana boleh dah janji dengan orang.. kesian dia..." tiba-tiba my future husband tue datang.. nak ambil wuduk gak.. dia cakap.. "tak apa la tak kisah pun.. dan janjikan" dengan nada ala-ala merajuk.. dan dia minta aku tolong sesuatu.. aku hanya terpaku jew disitu.. kekok.. dia minta tolong lagi.. lebih dari 3 kali.. n the last.. kakak aku cakap kat dia.. kalau minta tolong isteri lebih dari 3kali kalau dia tak nak jangan paksa.. wau~~ kakak aku dah keluar falsafah rumahtangga.. tak percaya aku..

dia tyme tue pun pakai baju melayu peach baru bangun tidur.. yea baru bangun tidur.. apa kes aku tak tau.. tapi nak ambil wuduk juga.. aku yang terkejut bertambah kekok disitu.. as usually.. aku kan tak pandai cakap dengan orang yang aku tak berapa kenal..especially lelaki.. dalam situasi nie.. suami aku pun.. mungkin sebab aku tak kenal dia kan..  dan dia tiba-tiba nak buat sentap.. tau la husband pun tapi situasi tue.. aku susah nak terima.. aku just mampu tengok jew kat situ.. weh aku nampak the real muka dia.. tapi situasi aku tyme tue agak susah nak terima dia dalam hidup aku..  i don't why.. dia tinggi.. badan bidang.. putih tapi rambut kerinting.. nampak gaya macam soleh..  dan yang pasti anak manja, anak ayah.. maybe sebab dia kurang nampak mature kot.. aku kan nak suami yang matang boleh bimbing aku.. bukan untuk suruh2 aku.. tujuan perkahwinan bukan cari pembantu rumah yea kawan-kawan..

sebab kemudian mak dan ayah dia pula datang nak ambil wuduk.. dia minta ayah dia betulkan baju dia.. mak dia datang kat aku.. kononya nak betulkan paip yang tengah aku ambil wuduk tue sebab terlalu rapat dengan simen.. pastu ayah dia juga kena betulkan.. gaya mak dan ayah dia pun macam orang alim.. ok la tue kan..  situasi tue semua berlaku di rumah tok aku.. yea rumah tok aku.. kalau lihat dari persekitaran kawasan .. dan last..  aku terjaga sebab dengar bunyi mesej phone masuk.. terjaga dengan perasaan.. hah~~ aku kawin.. tak boleh terima mimpi nie..

nie semua angkara tengok majlis resepsi di youtube semalam.. perkahwinan maria elena, ally iskandar n farah lee, dan banyak lagi.. akibatnya.. nah ambil kau.. buka uspot pun.. tiba-tiba terpampang nie..

  biasa la sekarangkan musim kawen-kawen..

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...