Kawen again..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Tarikh nafas.. turun.. tarik nafas.. fuhhhsss... (lepas kuat2)... again story about KHAWIN.. kawen.. kawen.. dan kawen... bukan satu benda yang gediks bagi aku.. tapi adalah sebaliknya.. SCARYyy~~...

satu benda yang menakutkan bagi aku.. kalau call mak aku jew.. dia sebut tentang kawen.. memang macam nak luruh jantung aku rasa.. haish.. takut weh.. takut.. rasa macam nak mengigil satu badan.. walaupun aku rasa dah cukup makan.. dan dah cukup tidur.. heheh.. (sebab selalunya aku mengigil badan... pertama x cukup tidur.. dua.. tak makan nasi.. badan aku akan mengigil..) tapi untuk situasi ini.. mengigil adalah kerana takut... aku ada penyakit phobia kawen kew.. sedangkan aku mana pernah kawen lagi kan..hah.. peliks..

ok situasi.. aku tau.. umur dah  capai tahap matang pun.. 24 tahun dah.. dan lepas nie habis study.. lagi dua bulan konvo.. so bagi sesetengah orang.. bila dah habis study.. alam rumah tangga semakin orang pandang.. selepas dapat kerja yang tetap..  so tak kisah la bagi aku benda tue.. sebab diorang dah dapat kerja tetap.. macam kawan2 sekolah aku kan.. tapi dalam situasi aku nie.. kerja belum dapat.. nak sambung study lagi..  nak pikir kawen... memang jauh sekali la kan.. nak pula dengan orang yang kita tak kenal.. calon.. pilihan family.. ah!! semua tue menakutkan ok... lain la kalau dah ada buah hati pengiran jantung kan.. gatal disitu.. hahah~~

 isunya bermula bila.. aku la gatal mulut.. tanya tentang cousin aku yang nak kawen tyme raya nanti.. biasa la weh.. bila kita dah tau sepupu kawen.. so nak juga join kemeriahan kenduri diorang.. bila agi nak join ramai2 dengan sanak saudara jauh.. macam kecil2 dulu kan.. sembang2 borak2 balik.. so nak adjust la jadual mana yang patut supaya boleh join kenduri.. TAPI...hah.. tapi besar disitu.. bila dikaitankan dengan.. semua family dah ada yang tunang and kawen mak aku jew x de kenduri.. so aku dah jadi takut.. takut tetiba ubah topik untuk aku pula.. walaupun aku tau mak aku takkan macam tue kan.. tapi hint2 tue.. aku dah dapat detect.. oh.. tolong la.. bukan waktunya...

apa sebab aku takut.. of course la sebab aku tak ready lagi.. aku ada prinsip yang aku sendiri pegang.. selagi tak ada kerja.. x dapat tanggung hidup sendiri bagi duit kat mak ayah.. so jangan mimpi nak kawen.. biar hidup stabil.. baru senang hidup kan.. so bila tak ada kerja.. hidup aku pun mesih tunggang langang.. macam mana aku nak berumah tangga.. nnt takut ada rumah jew.. tangga x de.. memang rumah sekarang x berapa nak ada tangga.. kan.. kedua.. calon pilihan .. aku sangat takut.. takut yang macam2.. sebab dia akan sehidup semati dengan kita.. dia penentu rumah tangga kita.. kalau ada yang jenis hangin x tentu pasal.. x mampu jadi husband n bapa yang baik macam mana.. tak sekepala dengan aku.. tak memenuhi citarasa aku (dah masuk high demand nampak...heheh) hah macam mana tue.. semua tue aku sangat takut.. so bila takut.. macam tak nak kawen.. boleh lak kan.. tapi tue la hakikatnya.. tapi aku tak nak jadi andartu.. hahah.. macam2 aku fikir.. teruk punya budak.. hehhe~~

tapi apa2 pun sekarang fokus aku adalah study.. habis mastar.. umur aku adalah 26 tahun.. tua sikit.. tyme tue.. sikit2 dah kena start cari kerjaya.. tutor kew.. apa2.. dan matlamat seterusnya sebelum continue ke phd.. untuk calon.. tyme tue.. sapa masuk kena terima jew la.. hahha~~ sebab takut tua.. baru nak ada anak kan.. hhehe.. namun kerja tetap kerja juga la..  haish susah juga perancangan hidup nie kan.. haish.. kan senang kalau admirer aku tue.. terus masuk minang aku jew.. conform aku terima.. nak juga admirer tue.. syhusss~~~!!! rahsia..  ^_^.. heee~~~

kucing nie dah gemuks.. dan tak kenal aku pun...

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...