Kalau Lah...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Kalau lah..
writing thesis.. dalam BM kan best..
tak payah aku nak takut2 grammar aku hancus...
sentence aku terabur..
bahasa aku kucar kacir..
idea mungkin mencurah-curah keladang gandum..

Tapi akibat dia...
ayat akan terlampau berbunga-bunga kalah kesasterawan..
tulis dah jadi sastera bukan scientific writing lagi dah..
agak-agak maksud ayat tercapai kew tak??
sebab panjang lebar sangat...
kos untuk print thesis pun bertambah..

Kalau lah.
writing thesis ikut kepala sendiri kan best..
tak payah nak semak kepala cari jurnal..
tak payah nak tulis references banyak2..
nak menulis pun laju jew.. selaju air terjun..
macam aku tulis blog...

Tapi kalau itu terjadi..
apa relevent yang kita dapat..
boleh faham.. ada kaitan..
ada orang nak percaya kew benda tanpa bukti, tanpa kaitan ..
so pencetus tue penting.. bukan untuk plagiarism..
tapi untuk idea dan bukti..
kalau laju menulis tak da isi tak da makna...  ^_^

So.. setiap apa yang dibuat.. yang dipilih..yang dilakukan.. dah ada kelebihan tertentu..
antara fikir dan tidak.. dapat menerima atau berdegil... atau berdolak dalih dengan kenyataan..
tue sebab asyik mengeluh dengan keputusan.. so.. try to take positive.. it will be easy.. susah2 dulu..
senang2 kemudian... kalau nak lebih kena berusaha sikit.. baru boleh pandai ok.. belajar lebih sikit..

MINGGU MOTIVASI DIRI + STUDY WEEK.. ( walaupun 1 subjek jew~~~ tp semangat tue penting)


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...