Bergerak ke Satu Tingkat Kehidupan..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Hidup manusia nak gerak bertingkat-tingkat tue bukan senang.. tapi bila dah jumpa jalan tak salah untuk kita ambil peluangkan..

macam tue juga kehidupan aku sekarang.. peluang ada dihadapan mata antara nak kaut atau tidak bergantung kepada keputusan kita sendiri untuk memilihnya.. kelau fikirakan risiko.. masa.. usia.. keluarga dan wang ringgit... mingkin itu akan menjadi masalah besar untuk diri sendiri.. tapi kalau belum cuba kita tak akan tahukan apa kesudahannya..  yang penting kalau mahukan kesudahan yang terbaik.. banyak berusaha dalam setiap perjalanan.. usaha.. doa .. dan tawakal.. insyaallah allah tak akan sia-siakan usaha makhluknya yang berusaha...

level tiga kehidupan, bakal aku tempohi... iaitu kehidupan sebagai pelajar master pula.. dalam ekologi pengurusan hidupan liar.. level ketiga setelah diploma, dan ijazah.. sometime rasa berat.. dan sangat susah.. tapi hati tetap berusaha kuat dan tabah.. cuba untuk melangkah...

kalau boleh aku nak cuba ubah kehidupan aku.. aku nak hidup dalam suasana yang baru... dan lupakan zaman-zaman degree aku yang penuh dengan onak dan duri.. dan lakukan yang terbaik pada master nie... tapi semua tue perlukan persiapan.. yang cuba bersiap sebaik boleh..  dan aku akan tinggalkan dunia palapes.. dunia kosas.. sebab aku tahu betapa sakitnya hidup dengan manusia yang banyak kerenah.. penat.. biarlah aku mulakan hidup yang baru aku .. dalam dunia MASTER..


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...