Hujan Gerimis

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Hujan gerimis...
suatu daripada rahmat illahi kepada kita makhluk di bumi...
hujan menyejukan pemukaan.. menyegarkan..
salah satu rezeki allah pada kita..
menyegarkan tumbuhan dan memberi sumber makanan kepada kita..

begitu juga dengan nikmat allah yang lain..
kalau telah ditetapkan olehnya.. ditolak pun akan datang juga..
diubah pun akan terambil jua...  mungkin suatu hikmah diberikan kepada kita..
takdir yang menetapkan.. kita perlu bijak untuk mencernanya..

kekadang mungkin kita berusaha untuk mengubahnya..
tetapi ketetapan tetap datang kepada kita..
untuk cuba mengharungi kehidupan yang susah yang cuba untuk kita mengelak..
nak atau tidak terpaksa menerimannya..
hanya tawakal sahaja yang mampu mengiring masa kita itu..
perkara yang perlu dicuba lagi...

aku harap setiap dugaan yang berlaku..
mempunyai hikmah yang tersembunyi..
walaupun dalam keadaan yang aku cuba lari..
dia tetap perlu aku tempuhi..
akhirnya aku terus menatap disini...

aku hanya memohon padamu ya allah..
supaya kau beriku semangat yang kuat..
untuk aku lalui kehidupan baruku.. dalam keadaan yang lama aku cuba perbaiki..
semoga perjalan hidup ini mampu menjadi hujan gerimis yang mampu menyegarkan kenangan hidup..


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...