Homesick...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Kebiasaannya, kalau melihat orang nie menghitung hari.. mesti orang tue terlalu menanti-nanti hari yang penting dalam hidup dia.. contohnya, nak kawin kew, tunangkan, konvo kew, dapat kerja kew, nak bercuti atau sebagainya... tapi bagi kes aku sekarang... apa yang menyebabkan aku menghitung hari adalah kerana NAK BALIK RUMAH... hohooh.. tetiba rasa homesick pula nak balik kan.. maybe sebab balik hari tue x sempat nak peluk cium mak kot.. balik pun tak berhantar oleh mak ayah.. cause bekejar bas dengan tiket habis.. kakak n abang ipar jew yang hantarkan.. so feeling dia lain jew rasa... hahha.. ayat macam anak manja la pula kan nak duduk bawah ketiak mak jew.. second mesti la rindu kat si budak tecik nie.. walaupun just anak buah jew.. and sempat jadi babysitter untuk  sebulan.. merasa juga la jadi ibu mithali.. poyo kan..


ok ini lah anak-anak buah aku kelahiran 2013..  yang sebaju biru boy.. and putih biru gegurl... yang si boy tue ada adik kembar sebenarnya.. tapi kesian kena dipisahkan.. sebab mak n ayah diorang berkursus.. so diorang kena diantar ke kampung untuk dijaga.. baru tiga bulan dah kena pisah.. dan aku pula yang sememangnya tak menyentuh baby.. kena jaga.. punya susah nak belajar.. sebabnya.. aku takut nak pegang baby.. diorangkan sangat lembut takut terkehil pula nanti.. tapi alhamdulillah..  dengan si hakim nie.. aku dah pandai mandikan baby.. jaga makan tidur baby.. urm best rupanya jaga baby nie.. dia pun tak banyak perangai sangat.. kalau tukar lampin, bagi susu, mandi and tidur ikut tyme dia.. dia pun tak banyak merengek.. siap boleh tengok dengan diam lagi bila bukakan cerita upin and ipin.. like their life la kan.. upin ipin twins and akim ikal twins.. no parents and stay with grandparents.. different untuk beberapa part jew la.. sebab diorang banyak mak.. ucu, alang, n njang...


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...