Perubahan...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Tak senang nak jadi senang... tak susah nak jadi susah.. tu la kata orang lama-lama.. tapi banyak betulnya... macam malasny kita.. nak ubah jadi rajin.. sangat la susah.. tapi kalau dah start rajin.. dah tak jadi masalah kan... macam tu la juga kehidupan aku sekarang pun.. rancang banyak perubahan tyme masuk master nie.. tapi ntah jadi ntah tidak.. kata nak pindah kolej.. x jadi atas alasan malas nak angkut barang yang banyak bertimbun di kolej lama... kata nak quit dari palapes pun tak jadi bila terfikirkan banyak benefit yang mampu kita dapat dari dia.. last2.. kekal juga aku kat cnie.. duduk juga aku di Kosass.. join juga aku palapes.. hope.. dengan fikir benefit yang bakal diperolehi tak membuatkan aku mengabaikan master aku yang target hanya 2 tahun jew untuk akau habiskan...

Bagi memastikan semua adalah terbaik.. tekad perlu tinggi... nak pula dua tahun kan.. malas tue memang kena buang.. movie, anime, dramacrazy and madduu.. sila-sila la tinggalkan.. mesti kens mengadap journal jew hari-hari.. kena cinta and sayang rama-rama lebih-lebih nie..baru tangkapcintan hah..

kalau ikut sem nie kena siapkan chapter 1, 2, 3... dan tau serba sikit tentang journal yang nak di publish tahun depan.. dua journal ok.. so kena baca lebih sikit..  minggu lepas masuk kelas research method.. fuhss.. luruh jantung mak tau.. baru nampak perbezaan kelas antara degree and master.. kalau student dia ternyata la berbezakan.. selalunya kelas.. kawan2 kita semua sebaya.. tapi bila masuk kelas master nie.. sesi dalam kelas macam dengar taklimat.. kawan2 sekelas terdiri orang yang dah bekerja semua.. terasa diri sangat muda d situ.. foreigner tak payah cakap la  mesti banyak kan.. so ilmu lagi penting kita teruskan...


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...