Smelly No More...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Mata sebenarnya sangat mengantuk.. tapi disebabkan baru lepas mandi dan banyak lagi baju berlonggok di atas katil.. so bertahan jap.. lipat baju.. bagi rambut kering.. baru debukkk.. tidur... tidur dalam keadaan rambut tak kering menyebabkan rambut bertambah lengkui-lengkui.. heehhee.. faham ke.. sebenarnya kusut la..

Actually aku nak bercerita mengenai suatu produk deodorent dari Total Image.. iaitu SMELLY NO MORE.. bila dah nama produk pun tak dah tak ada bau... produknya  of course la tak ada akan ada bau kan.. sebabnya deodorent nie pelik sikit daripada yang lain.. sebab dia sepenuhnya mengilangkan bau peluh korang bila korang calitkan dia di ruang peluh korang tue...rupa pun pelik..
Hah.. macam mana pendapat korang.. ok tak payah nak buat pelik sangat.. sebab aku dah guna pun.. kenapa kematu macam tue.. hahah~~ pasti pelik kan..  aku tak tau apa pendapat korang bila tengok gambar tue.. mesti korang ingat macam jelly kew apa aku tak pasti sebab gambar tak jelas kan.. tapi apa yang aku pasti.. deodorent nie dari pada batu garam macam tue la.. masin tak masin tue aku tak pasti sebab tak pernah pula aku rasa.. benda-benda nak letak kat ketiak nie kan.. ieekkk~~

Tapi sebelum nie pernah gak aku buat eksperimen dengan benda alah nie.. nak conform.. betul kew garam atasu batu yang disuruh-suruh calitkan di ketiak nie.. nanti luka ketiak aku.. disebabkan suatu hari tue aku malas sangat nak ambil air.. dan badan aku pun dah kering.. aku just tuang jew air di atas meja study aku.. and aku cicah-cicah benda alah aku nie meja sebelum pakai.. dan lipa nak lap balik meja yang basah tue.. oppss.. lupa lak nak bagitau benda alah nie sebelum pakau kena letakkan dia pada air supaya garam-garam dia nanti mampu lekat di badan kita.. tue yang membantu mengurangkan bau badan sebab menghalang bakteria yang menyebabkan peluh berbau.. ok sambung balik cerita... petang tue lepas balik kelas.. tyme aku study-study di meja.. aku rasa pelik.. asal la meja nie ada berketul-ketul macam lilin.. sejak bila aku main lilin penuh meja nie.. then baru teringat tentang benda alah nie n pagi tadi.. so aku faham la sekarang...

situasi kedua pula jadi.. tyme aku masuk hutan.. aku bawa benda nie.. sebab aku nie jenis ketiak yang kuat berpeluh kalau buat aktiviti outdoor.. so kena la prepare benda hilang bau nie.. walaupun duduk di hutan.. so tyme aku mandi sungai.. aku bawa la sekali dalam case mandian aku tue.. senang nak pakai disungai.. celup dalam sungai jew.. tapi akibat mandi malam.. aku tak perasan yang si benda alah nie jatuh dalam sungai.. keesokkannya aku pergi mandi.. baru la aku tercari-cari mana la menghilangnya si smelly no more nie... cari punya cari akhirnya jumpa dia tersepit celah batu.. nasib baik jodoh dia dengan aku kuat.. so jumpa balik.. tapi badan dia dah tinggal separuh dan berlekuk-lekuk sebab dan terlarut sikit dengan air sungai.. 

Sebab kalau betul-betul yang aku baca di blog.. 4-5 bulan guna pun belum tentu berubah rupa bentuk.. so berbaloi la beli dengan harga RM15 dengan batu setinggi jari kelingking.. mampu menghilangkan bau badan dan menghilangkan kesan hitam di ketiak  dan tiada gatal-gatal.. dan jenis kulit yang sensitif pun sesuai menggunakannya.. boleh dapatkan di watson...  kawan aku yang suggest aku deodorent nie.. dan kekadang terfikir gak.. busuk sangat kew aku nie...???

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...