2014 MOHON JADI LEBIH BAIK...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Buat pertama kalinya.. tahun 2014... profile picture atau nama lainnya DP (display picture) bagi akaun facebook aku berubah mengunakan wajah sendiri tanpa berselindung disebalik gambar-gambar kartun atau profile lain... walaupun aku telah menggunakan akaun facebook sejak lima tahun lalu (2009)

Tujuannya bukan apa.. kalau boleh tak nak dedahkan gambar kawan-kawan yang kekadang..  ada aurat yang terdedah secara tak sengaja dalam ketika bergambar.. so kalau boleh nak cuba kurangkan dosa sesama kita sendiri.. jadi gambar kawan-kawan semua aku nak private kan untuk simpanan aku sendiri.. untuk lihat.. tengok balik kenangan bersama.. biasa la kan kami nie banyak bercamping.. so gambar pun kekadang untuk perempuan jew.. tapi disebabkan tak private.. terlepas hingga orang luar semua boleh nampak.. so sekarang.. aku nak pastikan semua selamat.. private gambar semua.. senang semua tak boleh tengok.. hah kan..  rasanya dalam blog nie tak ada kot gambar kawan aku yang seksi-seksi.. tak ada kan..

Letak muka sendiri pula.. sebab bila guna nama samaran.. yang kekadang kengkawan pun tak pasti nama apa yang kita letak... lepas tue.. gambar berkaitan dengan persekitaran atau kawan-kawan lain pun tak ada.. so bila add kenalan rapat.. dioarang semua tak nak approve.. sedih cik jadinya.. so nak tak nak prinsip yang dipegang lima tahun lepas terpaksa dicalari.. dengan meletakkan gambar sendiri.. kalau boleh nak letak gambar muka jew.. tak nak ada badan.. tapi facebook pula tak nak terima.. katanya kecik sangat terpaksa la dioleh bagi sesuai sedikit.. macam tue la ceritanya..



so gambar aku dari masa ke semasa menjadi DP aku kini
DEGREE_DIPLOMA_MASTER
ada kenangan disebalik tiga gambar tersebut...



Degree with hani in Vietnam.. praktikal tapi berjalan-jalan ke Dalat makan angin..
Diploma baru lepas habis paper tyme nie.. memandangkan lambat lagi next paper ktorang terus keluar ke bandar bintulu tengok pesta layang-layang.. nak hilangkan stress jawab paper tadi katanya.. gambar tue bersama farah
Than.. Master.. before antar jubah selepas empat hari konvo dah bayar seratus ringgitkan.. so bergambar la sepuasnya.. lokasi di pokok sebatang.. lagenda budak setan.. atau padang ragut UPM.. tyme nie faridah tengah pakaikan aku jubah...

nie buktinya...

 see.. bukan gambar aku selfie yea.. sesungguhnya aku sangat tak suka gambar selfie.. macam sesetengah orang katakan..
sebab tahap self confident aku bukan tinggi sangat untuk aku ber'selfie'..
dan aku pernah juga katakan.. aku lebih sukakan gambar suasana.. sebab dia lebih bermakna dan dapat menceritakan keadaan tanpa perlu pengucapan ..


apa-apa pun sorry kengkawan gambar korang dah kena crop...

 

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...