Mak cik nurse.. akak Misi..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Nurse, misi atau jururawat.. sinonim dengan dunia perubatan sebagai  pembantu doktor atau menjadi orang perantaraan diantara pesakit dan doktor.. selain tugas mereka memberi ubat dan membantu doktor mereka juga terlibat dalam menjaga dan menguruskan pesakit.. tahap mental dan fizikal mereka juga perlu tinggi dalam melayan kerenah pesakit yang kekadang tahap membebel mereka cukup tinggi dan mampu membuatkan seseorang manusia tertekan.. namun tak kurang juga.. dengan sikap nurse atau misi yang kuat membebel di bahagian farmasi dan wad.. yang kekadang ada juga masyarakt melabelkan misi sebagai seorang yang garang dan mak cik kerek... 
Aku. dan dunia misi.. atau nurse.. tak pernah dijebakkan dalam  bidang ini.. namun pernah merisik-risik dalam farmasi dan fisiologi.. namun bidang perubatan bukan la bidang yang sesuai dengan aku.. akhirnya aku dicampakkan dalam bidang kajian dan alam sekitar.. suatu bidang yang telah di takdir untuk aku disini..

Dan hari nie keluar statement dari seorang PDL aku.. menyatakan aku nie bila bercakap macam nurse.. ah.. sudah.. aku mula berfikir.. aku nie kuat membebel kew.. macam kakak aku (yang merupakan seorang nurse..) tapi aku rasa aku senyap jew..  kew sebab tyme dia sakit aku selalu jaga dia.. tak faham aku bila aku dikatakan macam nurse.. teringat juga.. aku pada seorang PA aku tyme diploma dulu.. dia juga pernah bercakap.. bila aku menyampaikan hasrat aku untuk meneruskan pengajian dalam bidang yang sama yang aku ambil kini.. dia  bertanya
 
" kenapa kamu tak jadi nurse saja.. saya tengok bidang tue sesuai dengan kamu.."
 
oh.. kenapa si lecturer aku nie.. suruh aku ubah bidang pula..  sekarang  perkara yang sama bermain kembali difikiran aku...





Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...