Cerita Kanak-kanak...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..
Hai.. Hari nie teringin pula nak cerita  waktu zaman kanak-kanak dulu.. bila tengok kan ragam aku n sepupu-sepupu aku tyme bercuti bersama di cameran hari tue.. lama tak lepak sama-sama macam zaman kanak-kanak dulu.. nie pun dapat pergi bercuti dengan diorang sebab my parent pergi umrah.. dan kebetulan tinggal dengan diorang so terpaksa la join percutian keluarga diorang.. lama tak berjalan sama-sama.. sebenarnya best juga... semua tue mengimbau kenangan waktu kanak-kanak dulu...

Waktu kecil.. aku rapat juga la dengan sepupu aku.. sebab parent aku tak suka sangat ktorang adik beradik berkawan dengan orang luar.. lepas sekolah.. mesti terus balik rumah.. kalau nak pergi rumah kawan pun dia tak benarkan kecuali pergi rumah mak-mak saudara jew..  dan kebetulan.. sepupu aku baru pindah ke kedah.. sebaya dengan aku pula tue.. so lapang-lapang memang aku pergi rumah dia la melepak.. boring-boring.. dan disebabkan tue juga kitorang jadi rapat... 

Ingat lagi.. beberapa perkara yang selalu ktorang buat tiap kali hujung minggu adalah kumpul duit sekolah sama-sama.. and beli nurget balik makan di kampung.. rumah tok di Kampung Mani.. naik basikal ok balik kampung... dalam 30 minit juga naik basikal untuk ke sana.. mak tih aku kekadang tak bagi.. sebab bahaya katanya.. dia suruh tunggu jew.. nanti dia hantar balik naik kereta.. tapi aku nie jenis yang degil dan sukakan cabaran memang tak nak la.. so kekadang aku pergi juga dengan sepupu lain naik basikal balik kampung.. nampak tak kedegilan tyme tue... pernah juga sekali.. tyme tue kitorang naik basikal 3 orang satu basikal... sepupu aku lelaki yang kayuh.. aku n sepupu aku nie duduk di belakang.. last tak muat tempat  sepupu aku jatuh.. dan berdarah kepala.. mau kena bebel ktorang bertiga satu hari haritue.. lepas tue dah kurang dah dapat lepas keluar main-main diluar... sama-sama....
Macam tue la kisah aku kanak-kanak... and until now.. kalau aku balik jew kampung kalau tak ada di rumah lama-lama tue.. tau la kemana aku pergi... conform-conform pergi melepak kat rumah mak tih aku.. sebab diorang masing-masing keja dekat-dekat rumah... dan cuti sem pun sama.. so lepak jew la tyme cuti...
my mak teh... layan jew la kerenah anak saudara dia yang sorang nie... kecik2.. mandi ramai2 sampai basah satu rumah..  pastue tiga-tiga orang kena marah.. uhuhuh...

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...